واشنگتن: خواهان کاهش تنش بین ترکیه و اروپا هستیم

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن به دنبال کاهش تنش بین ترکیه و کشورهای اروپایی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه نشست خبری در این وزارتخانه گفت آمریکا خواستار کاهش تنش بین ترکیه و کشورهای اروپایی است.
 
مارک تونر درباره بالا گرفتن تنش بین ترکیه و اتحادیه اروپا گفت شکی نیست که ترکیه متحد و شریکی قوی برای ما در مبارزه با داعش است و دوست آمریکاست؛ ما از خواست ترکیه برای تعامل با اروپا حمایت می کنیم.
 
من نمی خواهم درباره موضوعات بین ترکیه و اروپا نظر بدهم و طرفین باید در این خصوص کار کنند. تا زمانی که ترکیه خواستار یکپارچگی با جامعه اروپا آتلانتیک در سطح اقتصادی باشد، ما نیز از این خواست حمایت می کنیم.
 
 وی درباره تهدیدهای متقابل ترکیه و اروپا گفت: ما خواستار آرام تر شدن لحن و کنار آمدن طرفین هستیم.
 
تونر درباره همراه نشدن خبرنگاران در سفر آسیایی تیلرسون گفت بسیاری از رسانه ها، نمایندگانی در کشورهای دیگر مانند ژاپن و چین دارند و از این رو در دسترسی به وزیر خارجه برای این رسانه ها خللی ایجاد نشده است؛ ضمن اینکه وزیر خارجه تاکید زیادی برای کاهش هزینه ها دارد و برای همین، هواپیماهای کوچک تر گنجایش همراه داشتن گروه های خبری را ندارد و این امر باعث کاهش چشمگیر هزینه ها می شود.
 
همچنین وزیر فعلی در مقایسه با وزیر سابق امور خارجه، با تعداد همراهانی به مراتب کمتر سفر می کند. وی ضمن حمایت از موضع سازمان کشورهای آمریکایی درباره اوضاع ونزوئلا گفت از دولت ونزوئلا درخواست می کنیم به تعهدات خود در قبال قانون اساسی این کشور پای بند باشد.
 
رئیس جمهور مادورو باید به پارلمان ملی و منتخب این کشور امکان دهد براساس اختیارات قانونی خود عمل کند و انتخابات را در اسرع وقت برگزار کند. آمریکا خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی در ونزوئلاست. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار