وزارت کار آلمان از افزایش فقر در این کشور خبر داد

وزارت کار و امور اجتماعی آلمان در گزارشی اعلام کرد ثروتمندان این کشور بیش از پیش ثروتمند و فقرا هم بسیار بیشتر از گذشته فقیر شده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز ، بر اساس گزارش وزارت کار و امور اجتماعی آلمان ، در فاصله زمانی سال های 1995 تا 2015، افرادی که کمترین میزان دستمزد را در آلمان دریافت می کنند و 40 درصد از جمعیت دارای درآمد را تشکیل می دهند، شاهد آن بوده اند که دستمزد خالص ساعتی آنها بین چهار تا هفت درصد کمتر شده است و برعکس، در مورد 60 درصد باقیمانده افراد، آمارها از افزایش یک تا 10 درصدی درآمد آنها حکایت دارند.

این گزارش که خبرگزاری رویترز به نسخه ای از آن دسترسی پیدا کرده، هنوز به طور رسمی منتشر نشده است و در ابتدا، وزارت خانه های دیگر نیز باید آن را تایید کنند.

در این گزارش، آوارگان نیز در نظر گرفته شده اند و در حالی که آمارها نشان می دهد در سال 2015 حدود 890 هزار آواره وارد آلمان شدند، وزارت کار این کشور معتقد است ورود این افراد به کشور بر افزایش میزان فقر اثرگذار بوده است.

این گزارش خاطر نشان می کند میزان فقر در میان افرادی که در سال های دهه 1980 به دنیا آمده اند حدود 6 درصد بیشتر از افرادی که در دهه های قبل از آن متولد شده اند افزایش یافته است.

بر همین اساس، نسبت کودکانی که در آلمان با خطر فقر زندگی می کنند حدود 15 تا 21 درصد است.

با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر در آلمان، "مبارزه با بی عدالتی‌های اجتماعی" به یکی از شعارهای تبلیغاتی نامزدهای این انتخابات بدل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار