قزوین؛

دیدار نوروزی وزیر کشور با نماینده ولی فقیه

وزیر کشور با حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در این دیدار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس  گفت : بیانات رهبر معظم انقلاب برای مسئولان کشور بسیار راهگشا خواهد بود و همه باید در زمینه تحقق منویات ایشان حرکت کنیم.
 
 

وی به مسافرت‌های نوروزی و اهمیت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، به ویژه خطوط ریلی به دلیل افزایش مسافرت‌ها در ایام عید امری ضروری است و این نیاز برای شهرهایی نظیر مشهد بیشتر احساس می‌شود.

وزیر کشور در ادامه ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی استان قزوین را گنجینه بسیار مهمی دانست و افزود : ظرفیت‌های بسیار عظیم این استان تاکنون آن‌گونه که باید معرفی نشده است و باید در این حوزه کارهای جدی‌تری انجام شود.

رحمانی‌فضلی  با بیان این‌که استاندار و شهردار باید بیش از پیش  در معرفی و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی قزوین تلاش کنند ، تأکید کرد: هویت تاریخی و فرهنگی کشور متعلق به مردم است و ارتباطی به حکام آن دوران ندارد و ضروری است هویت تاریخی و فرهنگی کشور را با جدیت بیشتری به نسل جوان معرفی کنیم.

وی گفت : اگر به آثار تاریخی و حوزه گردشگری توجه شود از نفت و مالیات درآمد بیشتری نصیب کشور می‌شود و قزوین از این منظر ظرفیت درآمدزایی بسیاری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان هم در این دیدار با اشاره به نام‌گذاری امسال به سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال» گفت : رهبر معظم انقلاب دغدغه بسیاری در حوزه حل مشکلات معیشتی مردم دارند و ضروری است با بازخوانی پیام نوروزی و فرمایشات ایشان در مشهد مقدس، با جدیت بیشتری در زمینه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم گام برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با ابراز خرسندی از سفر وزیر کشور به استان قزوین، گفت : حضور مسئولان در استان بسیار ارزشمند است اما این حضور باید با شناسایی ظرفیت‌های موجود در این استان و استفاده هر چه بیشتر از آن‌ها برای حل مشکلات مردم همراه شود.

امام جمعه قزوین بسترها و فرصت‌های فرهنگی و تاریخی قزوین را ظرفیت بسیار مهمی برای رشد و توسعه این استان معرفی کرد و افزود: با وجود آثار تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی که در قزوین وجود دارد، هنوز بسترهای بسیاری در این حوزه وجود دارد که کشف نشده و پرداخت به آن‌ها بسیار ضروری است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.