معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری؛

خیابان قیام باید پیاده‌راه شود

۴۵۰ هزار موتورسیکلت در سطح شهر یزد دارند و بیشترین تصادفات رانندگی نیز مربوط به موتورسیکلت‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدرضا شفیعی با اشاره به اینکه در زمینه کاهش تصادفات و اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی و به طور ویژه در زمینه استفاده از کلاه ایمنی باید فرهنگ سازی شود،گفت: استان یزد پیش از این رتبه نخست در افزایش تلفات رانندگی را داشت، اما خوشبختانه اکنون رتبه دوم کاهش تلفات رانندگی را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تلفات رانندگی در شهر یزد مربوط به موتورسیکلت‌ها است، افزود: در یزد ۱۲ کارخانه موتورسیکلت‌سازی فعالیت می‌کنند که این وسیله نقلیه را با شرایط خوب در اختیار موتورسواران قرار می‌دهند بر این اساس در یزد ۴۵۰ هزار موتورسیکلت در سطح شهر تردد می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی و زیربنایی در حوزه ترافیک در سطح شهر یزد عنوان کرد: در سال گذشته ۱۸۰ ایستگاه اتوبوس جدید در سطح شهر یزد ایجاد و محل‌های استقرار ایستگاه‌های اتوبوس زیرسازی شد.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد همچنین از خط‌کشی ۸۰ درصد خیابان‌های سطح شهر یزد طی سال ۹۵ خبر داد و افزود: نصب جدا کننده در خیابان کاشانی و رفع مشکلات تقاطع‌های حادثه‌ساز نیز از جمله مواردی بوده که به کاهش تصادفات و روان‌سازی ترافیک کمک کرده است.

شفیعی با بیان اینکه بیش از ۲۰ تقاطع در سطح شهر یزد وجود دارد، عنوان کرد: این تقاطع‌ها در حال ساماندهی است و در همه آن‌ها دوربین و تابلو نصب شده است.

وی یادآور شد: ۵۰ محل در سطح شهر نیز با توجه به حادثه‌خیز بودن مکان، اصلاح هندسی شدند که این روند در سال ۹۶ نیز تداوم خواهد یافت.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه‌ریزی برای یک‌طرفه کردن برخی از خیابان‌های یزد خبر داد و گفت: این اقدام در محدوده مرکزی شهر یزد انجام خواهد شد.

شفیعی از خریداری پنج دستگاه اتوبوس بی‌آرتی خبر داد و افزود: این اتوبوس‌هادر کریدور شماره سه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به ساماندهی خیابان قیام در مرکز شهر یزد خاطرنشان کرد: این خیابان در هر حال باید پیاده‌راه شود و عملیات اجرایی آن پس از پایان سفرهای نوروزی از ۱۵ فروردین آغاز خواهد شد.

شفیعی عنوان کرد: ساماندهی خیابان قیام تا چهارراه بعثت و حسینیه شاه طهماسب تاکنون بالغ بر ۴. ۵ میلیارد تومان هزینه در بر داشته و ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع آسفالت از سطح این خیابان برداشته شده است.

وی همچنین به تشریح برنامه‌های سال ۹۶ در حوزه ترافیک شهری پرداخت و افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری توسعه میدان سیدحسن نصرالله است، اما از آنجا که نیاز به آزادسازی اراضی دانشگاه وجود دارد، همکاری از سوی دانشگاه یزد صورت نگرفته، اما در صورت همکاری دانشگاه، طرح توسعه این میدان اجرایی خواهد شد.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد همچنین از تکمیل میدان مهدیه و ساماندهی آن در سال ۹۶ خبر داد و افزود: زیرگذر این میدان به شکل تونل درخواهد آمد و سطح مسیر به چهارراه تبدیل خواهد شد که به طور قطع با این اقدام از بار ترافیک این منطقه کاسته می‌شود.

شفیعی، ساماندهی ورودی‌های شهر، روشنایی معابر و پارکینگ‌ها، تکمیل ایستگاه‌های آتش‌نشانی مهرآوران و محمودآباد، محوطه‌سازی کتابخانه مرکزی، تکمیل پل قهاری سعید، ایجاد آب‌نمای خشک و ... را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که در سال ۹۶ اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار