اصفهان؛

معرفی میدان نقش جهان اصفهان به عنوان نماد جهانی ورزش چوگان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: میدان نقش جهان اصفهان به عنوان نماد جهانی ورزش چوگان معرفی خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان،  فریدون الهیاری  امروز 2 فروردین در آئین افتتاح رویداد فرهنگی نوروزگاه اصفهان  اظهارکرد: بدون شک برگزاری رویداد فرهنگی نوروزگاه بهانه ای برای معرفی ظرفیت های عظیم فرهنگی استان اصفهان به گردشگران است.

وی افزود: با توجه به اهمیت معرفی فرهنگهای متنوع بومی استان پهناور اصفهان به گردشگران در راستای ارائه خدمات متفاوت، امسال از 26 اسفند لغایت 13 فروردین در 15 شهرستان استان از جمله شهرستان اصفهان، با اجرای برنامه نوروزگاه، ظرفیتهای عظیم فرهنگی استان به گردشگران معرفی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین در ادامه به برگزاری ورزش چوگان به صورت نمادین در میدان امام اصفهان اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی ترین مراسمهای فرهنگی نوروزگاه اصفهان، اجرای نمادین ورزش چوگان در میدان امام(نقش جهان) اصفهان به عنوان بزرگترین و کهن ترین مجموعه ای است که این ورزش در روزگاران گذشته توسط نیاکان ما در آن اجرا می شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این وصف با توجه به ارائه پرونده ثبت جهانی چوگان به سازمان بین المللی یونسکو، میدان امام اصفهان به عنوان نماد جهانی ورزش چوگان به جهانیان معرفی می شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.