دخترانی که بر پدران سیاستمدار خود نفوذ دارند+ تصاویر

بسیاری از سیاستمداران مطرح جهان در امور دیپلماتیک بیش از اندازه تحت نفوذ افراد خانواده‌شان هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  بی‌بی‌سی؛ "ایوانکا ترامپ" تنها دختری نیست که بر روی پدر سیاستمدار خود نفوذ دارد و این موضوع در مورد برخی دیگر از چهره‌های سیاسی نیز صدق می‌کند.

این نکته بر کسی پوشیده نیست که "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، تحت نفوذ دخترش ایوانکا و دامادش جرد کوشنر قرار دارد. ایوانکا برای رسیدگی به امور پدر از نیویورک به واشنگتن نقل مکان کرده است؛ اما هیچ سمت شغلی در کابینه ترامپ ندارد و هیچ حقوقی نیز به وی پرداخت نمی‌شود.

به غیر از ترامپ، سیاستمداران دیگری نیز هستند که اعضای خانوداه به ویژه دخترانشان نفوذ بسیاری بر روی آنها دارند. در ادامه به مهمترین این افراد اشاره شده است:

مریم نوازشریف: دختر 43 ساله "نواز شریف"، نخست وزیر پاکستان، بدون شک عامل اصلی پیروزی پدرش در انتخابات سال 2013 بود. 

مریم نواز شریف در کمپین انتخاباتی پدرش فعالیت کرده و امور وی را مدیریت می‌کند. مریم نواز شریف هم‌اکنون عضو حزب حاکم پاکستان به ریاست پدرش است.

دختران بانفوذ بر پدران سیاستمدار+ تصاویر

یکاترینا پوتین: دختر کوچکتر "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه، زندگی مرموز و پنهانی در مسکو دارد. وی از نام مستعار "کاترینا تیکونف" استفاده می‌کند و بیشتر به امور تجاری شرکت‌های بزرگ نفت و گاز روسیه می‌پردازد. یکاترینا با پسر یکی از دوستان قدیمی پدرش که وی نیز از چهره‌های سرشناس صنعت پتروشیمی روسیه است ازدواج کرد و با وجود 30 سال سن یک میلیاردر به حساب می‌آید.

یکاترینا در حلقه مشاوران نزدیک پوتین قرار دارد.

دختران بانفوذ بر پدران سیاستمدار+ تصاویر

سمیه اردوغان: دختر 31 ساله "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه، تحصیلات خود را در آمریکا و انگلیس به اتمام رسانده و دور از ذهن نیست اگر در سال‌های آتی به شکل مستقل وارد عرصه سیاسی کشورش شود. 

سمیه، مشاور پدرش در زمان ریاست حزب عدالت و توسعه ترکیه بود و هم‌اکنون نیز در بسیاری از سفرهای دیپلماتیک خارجی، پدرش را همراهی می‌کند.

گمانه‌زنی‌های فراوانی وجود داشت که سمیه در سال 2015 نامزد شرکت در انتخابات پارلمانی ترکیه می‌شود؛ اما وی این کار را نکرد.

دختران بانفوذ بر پدران سیاستمدار+ تصاویر

ایزابل دوس سانتوس: دختر 43 ساله "ژوزه ادوآردو دوس سانتوس"، رئیس جمهور آنگولا، از موقعیت سیاسی پدرش نهایت استفاده را برد و به نخستین زن میلیاردر در آفریقا تبدیل شد. 

رئیس جمهور آنگولا از سال 1979 در این سمت باقی مانده و اعضای خانواده‌اش منابع طبیعی کشور را به انحصار خود درآورده‌اند.

ایزابل رئیس شرکت نفت دولتی "سونانگول" است و با دارایی خالص 3.2 میلیارد دلار در سال 2013 به عنوان نخستین زن میلیاردر آفریقا معرفی شد.

وی مدعی است یک شبه به این موفقیت‌های چشمگیر نرسیده؛ بلکه نتیجه دو دهه تلاش مداوم وی است.

دختران بانفوذ بر پدران سیاستمدار+ تصاویر

آزاده رحمان: دختر 39 ساله "امامعلی رحمان"، رئیس جمهور تاجیکستان، در سال 2009 به عنوان معاون وزیر امور خارجه این کشور انتخاب شد. سپس وی از سوی پدرش در سال 2016 به عنوان رئیس دفتر ریاست جمهوری انتخاب شد و یک کرسی در سنا به دست آورد.

وی با معاون اول رئیس بانک مرکزی تاجیکستان ازدواج کرد و بر قدرت نفوذ خود افزود.

دختران بانفوذ بر پدران سیاستمدار+ تصاویر

ماریلا کاسترو: دختر "رائول کاسترو"، رئیس جمهور کوبا، و برادرزاده فیدل کاسترو، رهبر انقلابی این کشور، عضو پارلمان کوبا است. 

ماریلا دخالت زیادی در امور کشور دارد و بسیاری معتقدند رابطه پدر و دختری او با رئیس جمهور موجب شده تا به این اندازه قدرتمند و صاحب نفوذ شود.

دختران بانفوذ بر پدران سیاستمدار+ تصاویر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۶
پس ایوانکا چی؟
آخرین اخبار