سلامت دانش آموزان زیر ذره‌بین وزارت بهداشت/ سن امید به زندگى ایرانى‌ها؛ زنان ٦٤، مردان ٦٣

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از افزایش کیفیت سن زندگی در بین زنان و مردان کشور خبر داد و گفت: سن امید به زندگى کیفى ایرانى‌ها در زنان ٦٤و در مردان ٦٣ است.

سلامت دانش آموزان زیر ذره‌بین وزارت بهداشت/ سن امید به زندگى کیفى ایرانى‌ها؛ زنان ٦٤، مردان ٦٣
محمد اسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان کشور از نظر جسمی و روانی زیر ذره‌بین وزارت بهداشت قرار دارد،اظهار داشت: ما اکنون می‌دانیم که چند درصد دانش‌آموزان چاق بوده، اضافه وزن دارند و چند درصد دانش‌آموزان رفتارهای خشونت‌آمیز داشته و به دیابت فشار خون مبتلا هستند.
 
وى ادامه داد: با بررسی و ارزیابى سلامتی دانش آموزان از نظر جسمی و روحی و انتخاب راهکار مناسب به جهت بهبود شاخص‌ها، بسته‌های خدمتی سلامت را در وزارت بهداشت تدوین می‌کنیم.
 
وی عنوان کرد: امید به زندگی در کشور افزایش پیدا کرده و طبق آخرین آمار این عدد برای مردان 72.8 و برای زنان ٧٤ سال می‌باشد، اما تمرکز بیشتر ما روی امید به زندگی کیفی است که این عدد برای آقایان اکنون ٦٣ و برای خانم‌ها ٦٤ سال است.
 
مطلق با اشاره به خدمات صورت گرفته در خصوص کارمندان و میانسالان در وزارت بهداشت گفت: برای میانسالان ٣٠ تا ٧٠ و سالمندان بسته‌های خدمات نوین سلامت را ارائه کردیم و ١١ میلیون نفر را در حاشیه شهر تحت پوشش خدمات نوین سلامت قرار داده‌ایم و در صورتی که آن‌ها به ما مراجعه نکنند ما برای ارائه خدمت سراغ آن‌ها می‌رویم.
 
انتهاى پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار