آمریکا مسافران هشت کشور را از حمل دستگاه‌های الکترونیک در کابین هواپیما منع کرد

آمریکا مسافران پروازهایی که مبدأ آنها خاورمیانه است را از حمل دستگاه‌های الکترونیک در کابین هواپیما منع کرد.

آمریکا مسافران هشت کشور را از حمل دستگاه‌های الکترونیک در کابین هواپیما منع کرد به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین هوا،  آمریکا قرار است در قانونی جدید ورود دستگاه‌های الکترونیک مانند لپ‌تاپ و تبلت به کابین پروازهایی که مبدأ آنها هشت کشور واقع در خاورمیانه و آفریقای شمالی است را ممنوع کند.
 
به گفته یک مقام آمریکایی این قانون که روز سه‌شنبه به طور رسمی اعلام و اجرا می‌شود قرار است بر پروازهای آمریکا از 10 فرودگاه بین‌المللی شهرهای قاهره، امان، کویت، کازابلانکا، دوحه، ریاض، جده، استانبول، ابوظبی و دبی اعمال می‌شود.
 
مسافران اجازه قرار دادن لپ‌تاپ، تبلت، دوربین‌های دیجیتال و دیگر دستگاهای الکترونیک بزرگ را در چمدان‌هایی که با خود به داخل هواپیما حمل می‌کنند، ندارند. فقط تلفن همراه و تجهیزات پزشکی تأیید شده از این قانون استثنا هستند.
 
این قانون فقط بر شرکت‌های هواپیمایی خارجی از جمله «الملکیه الاردنیه» که متعلق به کشور «اردن» است، اعمال می‌شود. هیچ شرکت هواپیمایی آمریکایی تحت تأثیر این قانون قرار نمی‌گیرد.
 
هنوز دلیل اصلی تصویب این قانون مشخص نشده اما به گفته یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، از هفته گذشته که مسئولان مربوطه متوجه یک تهدید شدند بررسی این قانون در دستور کار قرار گرفت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۲:۴۲ ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
مردم اين شهرها كه با وجود ذلت دوستي و همپيماني با آمريكا و اسرائيل چنين توهيني به آنها شده بايد از اين ننگ بميرند
آخرین اخبار