ساری؛

عروس شهرهای ایران مقصد گردشگران

جاذبه های چشم نواز شهرستان رامسر مقصد گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شهرستان رامسر با برخورداری از جاذبه های منحصر به فرد طبیعی و تاریخی یکی از مناطق بسیار زیبای کشور به لحاظ طبیعت گردی محسوب می شود.

رامسر غربی ترین شهر مازندران است و در شمال ایران قرار دارد.

این شهر که پیش از این سخت سر نام داشت، از سمت شرق با تنکابن، از غرب با چابکسر، از جنوب با رشته کوه های البرز و از سمت شمال با دریای خزر همجوار است.

رامسر در تابستان آب و هوایی گرم و مرطوب و در زمستان سرد دارد.

مجاورت با جنگل و دریا به این شهر زیبایی خاصی بخشیده است.

این شهر دارای مناطق ییلاقی بسیار زیبا و خوش آب و هوا است.

محصولات عمده رامسر برنج، مرکبات و چای است.

عروس شهرهای ایران مقصد گردشگران

شهرستان رامسر در دامنه جنگلی و زیبای البرز و سواحل زیبای دریای خزر با برخورداری از انوع جاذبه های گردشگری و امکانات اقامتی، پذیرایی و تفریحی با لقب عروس شهرهای ایران به عنوان قطب مهم گردشگری در کشور شناخته شده است.

جواهرده یکی از مناطق زیبا در رامسر است و در مورد نام این روستا عقاید مختلفی وجود دارد، در گذشته آن را جورده به معنی ده بالا در مقابل جیرده یعنی پایین ده معروف بوده است و از دیدنی های رامسر است.

جواهرده منطقه ای تاریخی با جنگل های سرسبز است که نیمی از سال پوشیده از برف و در فصل تابستان از هوای بسیار مطبوع برخوردار است.

این منطقه رویایی، شاهکار طبیعت و نگین فیروزه فام کوه های البرز به شمار می رود که از 3 جهت در محاصره کوه قرار دارد.

این منطقه با وجود فاصله کم از دریای خزر، در ارتفاع قابل ملاحظه ای از سطح دریا که حدود 2 هزار متر است، قرار دارد.

قله مارکوه از سلسه کوه های البرز است و در 6 کیلومتری شرق رامسر و 3 کیلومتری ساحل دریا و محور ارتباطی تنکابن به رامسر واقع است.

قله مارکوه با وسعت 600 هزار مترمربع با انواع درختچه ها، درختان انجیلی، بلوط، شمشاد و ازگیل پوشیده شده و ارتفاع قله از سطح دریا حدود 500 متر است.

شهر کتالم، چشم اندازهای زیبای آن به دریا، مزارع برنج و باغات چای و مرکبات در شمال قله، تسلط به تپه ها و ارتفاعات سرسبز البرز و روستاهای اطراف و رودخانه نسارود در شرق به این مکان موقعیتی ویژه بخشیده است.

عروس شهرهای ایران مقصد گردشگران

بخش های گسترده ای از مرکز شهر رامسر از آب های گرم معدنی با خاصیت های طبی و درمانی برخوردار است که گردشگران از این آ ب ها بهره مند می شوند.

وجود این آب گرم ها در نزدیکی ساحل دریا ویژگی منحصر به فردی به رامسر بخشیده است.

در شهرهای کتالم و سادات محله نیز چند وان و استخر آب گرم معدنی وجود دارد که برای درمان بیماریهای پوستی، رماتیسم و دردهای عصبی و عضلانی سودمند است.

سادات محله در فاصله 5 کیلومتری رامسر قرار دارد که زمانی معاف محله نام داشت و سپس به سید محله تغییر یافت و در چند دهه اخیر مبدل به سادات محله شد.

این شهر به داشتن چشمه های آب گرم معدنی مشهور است.

در مسیر رامسر به کتالم، مسیری آسفالته، جنگلی و زیبا وجود دارد که امتداد آن به زیباترین و باشکوه ترین ییلاق واقع در رامسر می رسد و نام آن گرسماسر است.

گرسماسر قدمتی تاریخی دارد و در مسیر عبور کوهنوردانی است که جهت استفاده از مناظر طبیعی و زیبای لپاسر به قله 3600متری و پر برف با شکارهای نایاب سماموس راهی می شوند.

تله کابین رامسر به عنوان بزرگترین تله کابین کشور از کنار ساحل خزر تا ارتفاعات جنگلی با 40 کابین به طول 2 کیلومتر امتداد دارد و توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

تله کابین رامسر تنها تله کابین در خاورمیانه است که ساحل دریا را به ارتفاعات جنگلی متصل می کند.

عروس شهرهای ایران مقصد گردشگران

این تله کابین که به واحدهای پذیرایی و اماکن تفریحی، گردشگری مجهز است با ظرفیت50 کابین ظرفیت حمل450 نفر در ساعت را دارد.

تله کابین رامسر در 5 کیلومتری غرب رامسر و 300 متری شهر چابکسر قرار دارد.

موزه تماشاگه خزر به کاخ مرمر معروف بوده و در سال 1316در میان باغی به مساحت 60 هزار متر که مساحت کاخ حدود 600 متر است، با شیوه معماری اروپایی بنا شده است.


عروس شهرهای ایران مقصد گردشگران

انتهای پیام/ ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.