سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال/4

تاجگردون: توجه به سرمایه گذاری خارجی کاستی‌های اقتصاد ایران را جبران می‌کند/ ضعف دولت در تولید و سرمایه گذاری همچنان پابرجاست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ توجه به سرمایه‌گذاری خارجی کاستی‌های اقتصاد ایران را جبران می‌کند.

تاجگردون: توجه به سرمایه گذاری خارجی کاستی‌های اقتصاد ایران را جبران می‌کند/ ضعف دولت در تولید و سرمایه گذاری همچنان پابرجاست"غلامرضا تاجگردون" رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به شعار (اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال) که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، گفت: شعارهای چند سال اخیر مقام معظم رهبری همگی دریک راستا بوده و تکمیل کننده هم هستند.

وی افزود: شاخص های اقتصادی نشان می دهد که ما برای برون رفت از شرایط کنونی هم باید به تولید ملی و هم به تعارضاتی که در اقتصاد ایران در زمینه رشد و اشتغال وجود دارد، توجه کنیم .

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: معتقدم حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای رهایی از بحران اقتصادی موجود بیانگر این است که ما باید به ظرفیت های داخلی توجه و همچنین شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کنیم .

تاجگردون ادامه داد: به نظر بنده سرمایه گذاری منابع موجود بهترین راهکار برای بهبود سرانه اشتغال است و در این راستا سیستم بانکی باید در برخی موارد اصلاح شود، چراکه منابع سیستم بانکی عمدتا به سمت تجدید اشتغال حرکت نمی کند. 

وی با اشاره به تسهیل در ورود سرمایه گذاری خارجی به کشور تا کید کرد: معتقدم کاستی های اقتصاد ایران باید از منابع بیرونی جبران شود .

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اقدام و عمل دولت در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی در سال 95 به انتظارات پاسخ داد و یا خیر؟ گفت: به نظر بنده دولت در دو اقدام عملکرد مناسبی داشت و افزایش سهم منابع مالیاتی برای تامین منابع جاری حرکت مناسبی بود و البته در زمینه تولید و سرمایه گذاری دولت هنوز ضعف دارد که این امر جوابگوی نیازها نبوده و همچنان با اهداف مد نظر رهبری فاصله دارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار