فرار هزاران یمنی به سومالی‌لند؛ انتخابی ناامید کننده میان جنگ و قحطی

روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی به فرار هزاران یمنی به منطقه سومالی لند که از خشکسالی رنج می برد، پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه دیلی تلگراف در مطلبی به فرار یمنی ها از کشورشان و انتخاب خشکسالی و قحطی در سومالی پرداخت و نوشت: هزاران پناهجوی یمنی با وجود خشکسالی که جمهوری خودخوانده سومالی لند (منطقه ای که از سومالی جدا شده و نام جمهوری را بر خود نهاده) با آن مواجه است و حیوانات در آنجا در حال تلف شدن هستند، به این منطقه کوچ کرده اند.

این روزنامه در گزارشی با عنوان «انتخابی ناامید کننده میان جنگ و قحطی» نوشت: یمنی ها در حال فرار از جنگ در کشورشان بوسیله قایق هستند تا در خانه جدید خود با گرسنگی دست و پنجه نرم کنند. این در حالی است که سازمان های امداد رسانی بین المللی هشدار داده اند که سومالی با خطر جدی گرسنگی مواجه است و احتمال دارد هزاران نفر با کمبود مواد غذایی روبرو شوند.

در این گزارش آمده است طبق اعلام سخنگوی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد، 33 هزار پناهجو از سال 2015 از یمن به  سومالی فرار کرده اند که انتظار می رود این مسئله همچنان جریان داشته باشد.

در این گزارش به نقل از پناهجویانی که از شهر بور سودان و یا سومالی آمده اند، گفته می شود آنها با سوار شدن بر قایقی با 300 مسافر و بیش از ظرفیت خود و در سفری دو روزه، در شرایط آب و هوایی بد دریا و ترس از غرق شدن قایق، تن به این سفر داده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار