هزاران نفر در پاريس بر ضد خشونت پليس تظاهرات کردند

هزاران تن از مردم فرانسه در اعتراض به خشونت و نژادپرستی پلیس این کشور در پاریس تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پرس تی وی ، این تظاهرات پس از آن سازماندهی شد که پلیس فرانسه با اتهام هایی همچون آزار و اذیت و تجاوز به جوانی سیاهپوست در روز دوم فوریه روبرو شد.
 
تمدید پی در پی وضعیت فوق العاده در پاریس نیز مزیدی بر علت شده و توان رزمی و دفاعی نیروی پلیس را به شدت کاهش داده است. به گفته ی معترضان که در میدان جمهوری پاریس گردهم آمده بودند خشونت پلیس، نژادپرستی و هراس افکنی نیروهای پلیس بین مردم از جمله عواملی است که خشم مردم را بار دیگر به سمت تظاهرات و راهپیمایی رهنمون می شود.
 
برخی از معترضان از راهی بسیار طولانی برای شرکت در این تظاهرات مسالمت آمیز پیموده بودند از خشونت و بیرحمی نیروهای پلیس به شدت گله داشتند.
 
معترضان تاکید می کنند گرچه دستگاه قضایی فرانسه چنین وانمود می کند که ما را نمی بیند اما به اعتراض مسالمت آمیز خود ضد بی عدالتی ادامه می دهیم. موضوع خشونت پلیس داستانی همیشگی است که هر ساله جان دست کم 50 تن را می گیرد.
 
در برخی موارد مردم دو تا سه هفته پی در پی تظاهرات کرده و فریاد اعتراض خود را بالا برده اند اما چیزی عوض نشده است. در تازه ترین مورد بیرحمی و خشونت پلیس می توان به مورد جوان 22 ساله سیاهپوستی اشاره کرد که نیروهای نژادپرست پلیس پس از شکنجه ی شدید وی، با استفاده از باتوم او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده اند و یا فردی را که در منطقه دیگری از پشت سر به رگبار بسته بودند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار