راشاتودی: توطئه آمریکایی- انگلیسی علیه ایران شکست خورد

راشاتودی در گزارشی به شکست طرح توطئه‌آمیز آمریکا و انگلیس علیه ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی راشاتودی در گزارشی نوشت: انگلیس و آمریکا طرحی توطئه‌آمیز برای تضعیف قدرت ایران اجرا کردند تا با استفاده از جنگ‌های نیابتی در سوریه به این کشور ضربه بزنند. اما نتیجه کاملا خلاف انتظار آمریکا و انگلیس شد و کار به جایی رسیده که آنها بیش از هر زمان دیگری از تضعیف ایران ناامید شده‌اند.

بسیاری از اندیشکده‌های آمریکایی معتقدند آمریکا و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن نباید فقط به مطالعه و درک استراتژی و قدرت نفوذ ایران در منطقه توجه داشته باشند؛ بلکه باید یک راهبرد منسجم را برای مقابله با این کشور بیابند. با درنظر گرفتن قدرت نفوذ مذهبی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک هر دوطرف می‌توان به روشنی دریافت آمریکا و متحدانش راه را برای پیشرفت‌های بیشتر ایران باز گذاشته‌اند. 

تحلیلگران غربی معتقدند به واسطه همین بی‌توجهی آمریکا و متحدانش، ایران به شکل فزاینده‌ای در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است.

راشاتودی در ادامه این گزارش نوشت: همکاری ایران،روسیه، سوریه، عراق و حزب‌الله به شکل‌گیری ائتلاف "۱+۴" منتهی شده که آمریکا را به شدت نگران کرده است.

براساس این گزارش، این ائتلاف چهارجانبه در آزادی شهر حلب سوریه نقش مهمی ایفا کرد. نیروهای شیعه در عراق نیز به پیروزی‌های زیادی در بسیاری از نبردها علیه داعش دست یافتند. در بحرین و یمن نیز می‌توان شاهد قدرت نفوذ این ائتلاف بود. سقوط موصل در عراق عاملی برای تحکیم قدرت ائتلاف 1+4 بود.

مناطق غرب موصل که هم‌اکنون در کنترل نیروهای عراقی تحت حمایت ایران قرار دارند، یکی از آخرین تکه‌های تکمیل کننده دایره نفوذ ایران از تهران تا مدیترانه است. در حقیقت یک پل زمینی از تهران تا مدیترانه کشیده شده که قدرت ایران را برابر هر محاصره‌ احتمالی در آینده افزایش می‌دهد. این موضوع یکی از مهمترین نگرانی‌های غرب است و به طور قابل توجهی قدرت مقابله غرب را در مواجهه با ایران تضعیف می‌کند.

به نظر می‌رسد آمریکا برای نبرد با داعش حدود ۵ هزار نیروی نظامی را به خاورمیانه اعزام کرده است و نیروهای عربستان، اردن و امارات متحده نیز آنها را همراهی می‌کنند؛ اما واقعیت این  است که هدف  آمریکا تقویت قوای نظامی برای رویارویی با ایران است.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: استقرار نیروهای نظامی آمریکایی در عراق و سوریه فقط یک شروع برای تحقق این هدف است. جنگ‌طلبان در کابینه "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، در سودای نابودی ایران هستند؛ اما می‌دانند در این راه با مشکلات متعددی از جمله متقاعد کردن روسیه مواجه‌اند. ماجرای سوریه به آمریکایی‌ها آموخت بدون رضایت مسکو، هرگونه تغییر نظام در منطقه واقعا کار دشواری است. آمریکایی‌ها به خوبی دریافته‌اند دلیلی وجود ندارد روسیه با آنها علیه ایران متحد شود. ایران دوست و متحد شماره یک روسیه در منطقه به شمار می‌آید و پشت کردن به آن برای مسکو یک خودکشی به شمار می‌آید.

یک مقام نظامی روسی و معاون موسسه تحقیقاتی "سی آی اس" در این باره گفت: سیاست کاخ سفید در این باره روشن است؛ برهم زدن روابط ایران-روسیه و یا روسیه-ترکیه موجب تقویت مواضع آمریکا در منطقه می‌شود.

باتوجه به اینکه منافع روسیه و ایران در منطقه هم‌راستا با یکدیگر قرار دارد، برهم خوردن دوستی تهران- مسکو بعید به نظر می‌رسد. 

راشاتودی در پایان نوشت: باید در مورد تحولات منطقه‌ای و تحرکات آمریکا در آن دقیق بود. اعزام نیروهای نظامی آمریکا به سوریه از سوی ترامپ با هدف نابودی داعش صورت نمی‌گیرد؛ بلکه سیاستی در جهت تضعیف ایران و در نهایت روسیه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
آخرالزمان نمایان شده
Iran (Islamic Republic of)
امیر چ
۱۴:۵۵ ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
ایه شریفه: یدالله فوق ایدیهم : بخوبی بیانگر اینه که خدا با مومنانه و مکر دشمنان انقلاب و نظام رو به خودشون بر میگردونه . همونطور که میدانید داعش در منطقه یک تهدید بود . تهدیدی از امریکا برای تضعیف قدرت نفوذ ایران در منطقه و به لطف خدا ما این تهدیدو به فرصت تبدیل کردیم و حالا میبینید که قدرت ایران نه تنها تضعیف نشده بلکه روز به روز داره بیشتر هم میشه . خداوند این جوری برای اهل ایمان مثال میزنه اگه اندیشه کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۲۴ ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
دلاورمردان ایرانی که اینقدر قدرتمندانه ابرقدرتها رو به چالش کشیده زمانی ما باید بااجازه آمریکا آب میخوردیم حالا ببینید به چه خواری افتاده که هرروز ازترس قدرت ایران خودشو خراب میکنه شده یکدغدغه فکری براش آخرشم مثل یه غده میکشند. انشالله. مترسیدپیروزی باماست انتصروالله....... انشالله وعده الهیه مرگ با عزت بهتر ازمرگ باذلت..
Iran (Islamic Republic of)
مُـــراد
۰۸:۴۹ ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
برای اینکه فشار و تهدید از اطراف ما برداشته شود باید نیروی دریایی مقتدر و قدرتمند ما در کشورهای کوبا،ونزوئلا و مکزیک پایگاه داشته باشد و زیر دریایی های آینده یِ اقیانوس پیمای ما مثل زیردریایی فاتح و بعثت به صورت نامحسوس و نامرئی در تمام سواحل آمریکا و انگلیس حضور خزنده و زهرداری داشته باشد،در داخل کشور هم باید حواسمون به تهاجم فرهنگی،خشکسالی و بیکاری و فساد اخلاقی و اقتصادی و بنیاد خانواده و سقوط جمعیتی و معیشت خانواده باشد
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۰۸:۳۳ ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
به چه قیمتی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
اینکه عزت ما حفظ میشه وبه عراق وسوریه وبقیه هم یاد می دیم !!!عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد...
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۱۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
کاش عده ای از برادران وخواهران هموطن از این بی بی سی خبیس که دروغ را از حرف راست بهتر به مخاتبانش القا میکند درس عبرت بگیرند وخوراک خبری خود را از انها تغذیه نکنند که انها با ظاهر مهربانشان به چیزی جز برادر کشی راضی نیستند و اگر کوجکترین پیشرفتی هم که در کشورمان شده فقط با اتحاد شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
به قول امام امریکاهیچ غلطی نمیتون بکنه امریکاازایران میترسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
ببین چهل سال پیش داشتیم لب مرز ایران عزیزم می جنگیدیم ولی الان داریم لب مرز اسرائیل بی وجود توی سوریه و لبنان و عراق می جنگیم یکی به اینا بگه با ما کآری نداشته باشند وگرنه این بی جودها رو فوت میکنیم میریزیم توی مدیترانه اخه عرضش ۱۴ کیلومتر بیشتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
به امید نابودی امریکا و اسرائیل و ظهور آقا امام زمان (عج).انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
آمریکا نابود است
Iran (Islamic Republic of)
zak
۱۷:۴۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
ولی توطئه خود روسیه هنوز شکست نخوردند
این ها هم همون شوروی هستند که اون همه خسارت به ایران زدند و اون همه منطقه رو از ایران جدا کردند
منتهی اینا زرنگ تر بودن و از طریق دوستی وارد شدن،ولی هر وقت باشه میبینید که چطور خنجر میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ,ای کاش اون کاسه های داغتر از آش که میگن اگه آمریکا یدونه موشک بزنه ما نابود میشیم وهی تحریم تحریم میکنن نیز به این نتیجه برسن که آمریکا فقط یک جسد از گرگه همین مردددددددددددددده خودش میگه من مرده ام اونوقت شما میگین نه نمیر بیاهی توباید گردنم کلفتی کنی ,عربده بکشی و ماهم ازت بترسیم. اگه یکم خودمون رو جم وجور کنیم تو چندسال آینده قدرت اول دنیا هستیم فقط اگر بعضی ها نترسن وهی جلوی رشد وپویایی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی رو نگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
سوریه رو دقیق نمیدونم ولی لبنان و یمن و عراق در این ائتلاف اول قدم به ایران نگاه دارند تا روسیه و روسیه کاملا این موضوع رو میدونه و حاضر به از دست دادن ایران نیست و نبود ایران یه کابوس وحشتناکیه برا روسیه
یعنی دوستاران ایران با خون خود عهد مودت با ایران بسته اند و روسیه کاملا در نبود ایران هیچکدام از این کشورها رو همراه خود نخواهد دید چون بحث ایدئولوژیک اسلامی و شیعه باعث نزدیکی کشورهای یاد شده با ایران است که روسیه فاقد این فاکتور است
زنده باد ایراااااااااان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
ما هیچ وقت روی روسیه حساب نکرده ایم ونمی کنیم,امروز هم روسیه داره به دستور وپیشنهاد ژنرال سلیمانی اون داعشی های چچنی وداغستانی رو اونجا میکشه که فردا اونجا برنگردن موی دماغش بشن همین وگرنه ما باروسیه تومسئله اسرائیل شکاف عمیقی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
هیچ غلطی نمی‌کنند آمریکا وانگلیس و اصحاب و اعوان آن ها در منطقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
آخه این بدبختا الان حدود۴۰ساله که نتونستن به ایران ضربه بزنن چه با روسیه چه بی روسیه حالا ای کاش یه خورده سر عقل بیان مگه اینکه ترامپ بخواد یه راه دیگه امتحان کنه.ولی هرچی ام فکر میکنم دیگه راهی نمونده.راستی کسی میتونه به ترامپ بدبخت کمک کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
حتی اگر روسیه هم نبود، آمریکا، اسرائیل، انگلیس و متحدان بی وجودشون هیچ غلطی نمی تونستن بکنن. به امید پیروزی اسلام و احیا مجدد امپراتوری ایران عزیز تا سواحل مدیترانه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
عزیزم اینقده امپراطور امپراطور نکنن اونایی که دارن دم از امپراطوری میزنن الآن نشستن تو بی بی سی به ایران فحش میدن ,اینها بچه های حضرت روح الله اند که با فریاد یاحسین ویا زهرا شهید میشن آرمانشون فقط حفظ انقلاب وظهور امام زمانه والبته امنیت وصلابت ایران عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
امپراطوری کدومه
Iran (Islamic Republic of)
صادقی
۲۰:۵۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
تذکر دوست عزیز ناشناس کاملا" بجاست ؛ ایران دنبال امپراطوری نیست وآنهایی هم که چنین ادعایی می کنند سر در آخر دشمنانی دارند که اگر بتوانند ایران را از نقشه جهان حذف می کنند آنها می خواهند با این ادعای عوام فریبانه دوباره ایران را تسلیم دشمنان ایران بکنند و خودشان چند روزی با غارت مجدد پول نفت مردم در ایران به عیاشی خودشان بپردازند که تا زمانی که سکان کشتی انقلاب و ایران در دست ولی فقیه عادل و شجاع و حکیم است هرگز موفق نخواهند
آخرین اخبار