شهرکرد؛

سیاه چادرهای عشایر میزبان مسافران نوروزی

سیاه چادرهای عشایر در شهرستان کوهرنگ میزبان مسافران و گردشگران نوروزی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مرتضی زمانپور فرماندار کوهرنگ از برپایی سیاه چادرهای عشایر به شکل نمادین برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی در منطقه بازفت این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه عشایر کوچ رو از اردیبهشت ماه ۹۶ وارد منطقه کوهرنگ می شوند گفت: این سیاه چادرها با هدف معرفی آداب و رسوم و آشنایی مسافران با فرهنگ و شیوه زیست عشایر برپا می‌گردد.

زمانپور افزود: ۷۰ کلاس در قالب ۸ مدرسه شبانه روزی با امکانات و تجهیزات لازم برای اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان آماده سازی شده است. 
 
وی اضافه کرد: یک اردوگاه و خانه معلم و سه هتل در کوهرنگ نیز پذیرای مسافران و گردشگران می باشد.

به گفته زمانپور؛ تأمین مواد غذایی مورد نیاز، تعیین کشیک اصناف، فعالیت اکیپ‌های بازرسی و نظارت، و برپایی نمایشگاه صنایع دستی از برنامه‌های ستاد خدمات سفر این شهرستان در ایام نوروز ۹۶ است.

کوهرنگ از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری با ۳۵ هزار نفر جمعیت می‌باشد که مرکز آن (شهر چلگرد) در فاصله ۸۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد و بخشی از جمیعت این شهرستان را عشایر کوچ رو تشکیل می‌دهند.
 
بخش بازفت شهرستان کوهرنگ یکی از ایلراه‌ها و محل‌های کوچ عشایر در چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن در ۱۹۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و همیشه و خصوصاً در فصل بهار، به علت طبیعت بکر و بسیار زیبا، مورد توجه گردشگران است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار