اصفهان؛

پاکسازی بازار میدان امام(ره) از اجناس قاچاق

رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی استان اصفهان گفت: در چند ماه اخیر تلاش‌های زیادی از سوی بازرسی اصناف برای جمع‌آوری اجناس قاچاق از میدان امام خمینی(ره) و بازارهای اطراف صورت گرفت و در چند مرحله این میدان از اجناس مذکور پاک‌سازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس شیردل  در رابطه با آمادگی صنف صنایع‌دستی در تعطیلات نوروز گفت: اصفهان به‌ عنوان پایتخت صنایع‌ دستی دنیا در نوروز 96 آماده خدمت‌رسانی به مسافران داخلی و خارجی است.

وی در ادامه افزود: اصفهان از نظر تنوع، رتبه اول تولید صنایع‌دستی در دنیا را دارد و این باعث می‌شود وظیفه مهمی برای همه برای حفظ این میراث ایجاد شود.

رئیس صنف صنایع‌دستی استان اصفهان با اشاره به رکود موجود در بازار این محصول خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر وضعیت راکدی در بازار محصولات صنایع‌دستی تجربه شد و از این رو در سال اخیر افزایش قیمتی اعمال نشده و به نظر نمی‌رسد در نوروز نیز افزایش قیمتی داشته باشیم.

شیردل همچنین تصریح کرد: در چند ماه اخیر تلاش‌های زیادی از سوی بازرسی اصناف برای جمع‌آوری اجناس قاچاق از سطح میدان امام خمینی(ره) و بازارهای اطراف آن صورت گرفت و در طی چند مرحله، این میدان از اجناس مذکور پاک‌سازی شد.

وی همچنین تأکید کرد: بازرسان اصناف استان اصفهان به‌ طور شبانه‌روزی در میدان مستقر هستند و برای اطلاع‌رسانی به مسافران نیز بنرهایی در سطح میدان و اطراف آن نصب‌ شده تا هیچ‌گونه مشکلی برای مشتریان به وجود نیاید.

رئیس صنف صنایع‌دستی استان اصفهان همچنین اعلام داشت: همه فروشندگان ملزم به چسباندن برچسب قیمت به محصولات خود شده‌اند.

شیردل در رابطه با اختلافات موجود با بانک مرکزی در رابطه با قاچاق محسوب شدن واردات نقره نیز تأکید کرد: با توجه به قوانین موجود، از دیرباز اختلافی بین صنف صنایع‌دستی و بانک مرکزی به‌ منظور واردات قاچاق وجود داشت و صحبت‌هایی برای رفع آن صورت گرفته که برای حل آن نیاز به تصویب اساسنامه صنف نزد سازمان صنعت، معدن و تجارت وجود دارد.

وی همچنین تصریح کرد: اساسنامه هنوز تصویب نشده و قول تشکیل هیأت نظارت داده‌ شده است.

رئیس صنف صنایع‌دستی استان در پایان اذعان داشت: مسافران مطمئن باشند که در نوروز امسال، همه اجناس موجود در میدان امام(ره) اصلی بوده و می‌توانند با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار