اصفهان؛

فعالیت 9 انجمن ادبی و هنری در خوانسار

در حال حاضر 9 انجمن ادبی و هنری شامل انجمن خوشنویسی، انجمن نمایشی، انجمن هنرهای تجسمی و انجمن تعزیه‌خوانی در شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار دیشب در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمةالزهرا(س) اظهار داشت: رسانه‌ها نقش مؤثری در اطلاع‌رسانی در حضور حداکثری مردم در انتخابات دارند.

محمدجواد عصاری افزود: در سال جاری مراسم جنگ شادی، تئاتر، هنرهای نمایشی، محفل انس با قرآن و مراسم روز خبرنگار از جمله برنامه‌های اجرا شده از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوانسار است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار اعزام حافظان قرآن به مشهد، برگزاری مسابقات قرآن و عترت، همایش امر به معروف و نهی از منکر و دیدار با علما و خانواده شهدای شهرستان را از جمله دیگر برنامه‌های اجرا شده از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوانسار در سال جاری عنوان کرد.

عصاری با اشاره به اینکه با جزیره‌ای عمل کردن در کار فرهنگی به هیچ نتیجه‌ای نخواهیم رسید، تصریح کرد: در سایه همدلی و انسجام بین مسؤولان قطعاً کارهای فرهنگی در شهرستان نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه مطرح کرد: اگرچه نمودار سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی کوچک است اما در حقیقت وسیع‌ترین اداره در شاکله فرهنگی و متولی امور فرهنگی بوده و نقش هدایتی، حمایت و نظارت فرهنگی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه دوم هنرمندان است، عنوان کرد: در حال حاضر 9 انجمن ادبی و هنری شامل انجمن خوشنویسی، انجمن نمایشی، انجمن هنرهای تجسمی و انجمن تعزیه‌خوانی در شهرستان مشغول به فعالیت هستند و با تشکیل انجمن ادبی و هنری زمینه رقابت بهتر و بیشتری در شهرستان فراهم می‌شود.

عصاری با اشاره به اینکه در شهرستان خوانسار مجتمع فرهنگی وجود ندارد، گفت: با یک برنامه‌ریزی مدون باید از ظرفیت شهرستان در راستای احداث یک مجتمع فرهنگی استفاده کرده و اقدامات لازم انجام گیرد.

وی اضافه کرد: در سال جاری مجوز برای فعالیت انجمن تعزیه‌خوانی در شهرستان صادر شده که زمینه‌ای برای تأمین امنیت تعزیه‌جوانان فراهم شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار تأکید کرد: کانون فرهنگی مساجد پایگاه محکم فرهنگی و هنری شهر هستند و هیأت امنا باید زمینه جذب جوانان در مساجد را فراهم کنند، مساجد شهرستان خوانسار امام جماعت ثابت ندارد.

عصاری با بیان اینکه در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری طرح تلاوت قرآن در مساجد با حضور جوانان در شهرستان خوانسار برگزار می‌شود، ابراز داشت: در شهرستان خوانسار روز 25 دی روز ایثار و شهادت و روز گویش خوانساری و روز 20 اردیبهشت روز خوانسار نام‌گذاری شده است.

وی در پایان تأکید کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عیدانه کتاب هدیه بدهید و در سال 96 در هر مناسبت یک مسابقه کتابخوانی با موضوعات تربیتی و خانوادگی برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.