نوار شکست ناپذیری کی روش مقابل آسیایی ها به 30 بازی نرسید

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از 1399 روز، در سی امین بازی خود مقابل تیم های آسیایی سرانجام طعم تلخ شکست را چشید.

نوار شکست ناپذیری تیم کی روش مقابل آسیایی ها به 30 بازی نرسیدبه گزارش  خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران ظهر امروز در دیدار دوستانه ای که پشت درهای بسته ورزشگاه آزادی مقابل عراق انجام داد، با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا رکورد بی نظیر این تیم در شکست ناپذیری مقابل تیم های آسیایی شکسته شود.
 
آخرین باری که شاگردان کی روش مغلوب تیمی از قاره کهن شدند به 1399 روز قبل بازمی گردد.
 
اول خرداد 92 تیم ملی در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط با نتیجه 3 بر یک از عمان شکست خورد. محسن مسلمان تنها گل یوزپلنگ های آسیا را در آن بازی به ثمر رساند.
 
جالب این جا است که با وجود گذشت بیش از سه سال و 10 ماه از آن بازی، تیم ملی فوتبال ایران تا ظهر امروز در هیچ دیدار دوستانه و رسمی دیگری مقابل تیم های آسیایی شکست نخورد.
 
آخرین باری که ملی پوشان کشورمان مقابل تیمی آسیایی ناکام ماندند، به بازی با همین تیم عراق بازمی گردد. در یک چهارم نهایی جام ملت‌‌های آسیا 2015 استرالیا تیم های ایران و عراق به مصاف هم رفتند که پس از تساوی سه بر سه در جریان وقت قانونی و اضافه، شاگردان راضی شنیشل در ضربات پنالتی از سد شاگردان کی روش عبور کردند که البته شکست در ضربات پنالتی با توجه به قوانین فیفا، شکست محسوب نمی شود.
 
تیم ملی ایران از شکست مقابل عمان تا باخت برابر عراق، 29 دیدار رسمی و دوستانه مقابل تیم‌های آسیایی انجام داد  که در این بازی ها، 23 پیروزی و 6 تساوی به دست آورد.
 
در واقع روند شکست ناپذیری این تیم در بازی سی ام به پایان رسید تا پیش از شروع دور برگشت مرحله نهایی رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، زنگ خطری جدی برای کی روش و شاگردانش به صدا در آید.
 
در این 3 سال تیم ملی کشورمان علاوه در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 و 2018، مقدماتی جام ملت‌‌های آسیا 2015، جام ملت‌های آسیا 2015 و بازی های دوستانه به مصاف تیم های هم قاره ای خود رفت.
 
همچنین تک گلی که در بازی امروز با عراق وارد دروازه تیم ملی شد، اجازه نداد تا تیم کی روش روند گل نخوردن مقابل تیم های آسیایی در سال 95 را هم حفظ کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار