سردار مهری مطرح کرد؛

نبض جاده‌ها در دستان پلیس/ اولویت پلیس، برخورد بدون اغماض با تخلفات حادثه‌ساز است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: ماموران پلیس و دوربین‌های لیزرگان نصب شده به روی خودروهای گشت به طور کامل نبض جاده‌ها را در دست گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش تصادفات مرگبار در سه روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: با دستور فرمانده ناجا، 4 هزار و 500 نفر از نیروهای بخش‌های دیگر پلیس با هزار و 100 خودرو به کمک پلیس راهنمایی و رانندگی آمدند.

وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی با افزایش تجهیزات کنترلی (اضافه کردن 600 دوربین کنترل هوشمند در جاده‌ها) ماموران پلیس و دوربین‌های لیزرگان نصب شده به روی خودروهای گشت به طور کامل نبض جاده‌ها را در دست گرفته است.

سردار مهری به افزایش سفرها در سه روز گذشته اشاره و پیش بینی کرد: از عصر امروز و فردا شاهد افزایش بیشتر سفرهای نوروزی باشیم.

وی با اشاره به پیش بینی بارش‌ها و لغزندگی سطح جاده‌ها از رانندگان خواست حتما با وسایل گرمایشی و تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ سفر کنند.

سردار مهری خواستار رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و صبر و حوصله بیشتر به علت افزایش ترددها شد.

وی علت 34 درصد تصادفات مرگبار سه روز گذشته را توجه نداشتن به جلو براثر خستگی و خواب آلودگی، 20 درصد به علت سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ و 20 درصد به علت سبقت‌های غیر مجاز بیان کرد.

سردار مهری برخورد بدون اغماض با تخلفات حادثه ساز را اولویت جدی پلیس دانست و افزود: پلیس اجازه تردد به رانندگان پرخطر را نخواهد داد.

وی گفت: برخی از رانندگان پرخطر که حرکات نمایشی حادثه ساز یا دو تخلف همزمان مرتکب می‌شوند به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم و خودروی آن‌ها ضمن اعمال قانون تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف می‌شود.

سردار مهری افزود: آن دسته از رانندگانی که از مواد روان گردان و الکل استفاده می‌کنند، خودروی آن‌ها بیش از یک ماه توقیف و تا مبلغ 400 هزار تومان هم جریمه می‌شوند، اما بسته به حکم قضایی جرایم سنگین تری نیز در انتظار آنان خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در حال حاضر با اعمال نظارت‌های بیشتر و بهره‌گیری از تجهیزات کنترلی به روز شرایط مناسبی در سطح جاده‌های مواصلاتی کشور با وجود افزایش سفرها حاکم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار