وزیر امور خارجه آمریکا وارد پکن شد

رکس تیلرسون در ادامه تور آسیایی خود برای گفتگو درباره مسائل تجاری دو کشور و برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی وارد پکن شد.

وزیر امور خارجه آمریکا وارد پکن شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه به چین سفر و در بدو ورود با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد. این سفر در حالی است که چینی ها از اقدامات آمریکا و کره جنوبی برای دامن زدن به تنش ها در منطقه به شدت خشمگین هستند. 

همچنین انتظار می رود پکن بار دیگر مخالفت شدید خود با استقرار سامانه پیشرفته تاد از سوی آمریکا در خاک کره جنوبی را به تیلرسون اعلام کند. تیلرسون نیز موضوع اعمال تحریم های جدید علیه چین به دلیل ارتباط تجاری با کره شمالی را بررسی خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در یک پیام توییتری اظهار کرد: «پیونگ یانگ رفتار بسیار بدی در منطقه دارد.» وی در ادامه پکن را به کم کاری در حل معضل برنامه های تسلیحاتی کره شمالی متهم کرد. این در حالی است که تیلرسون نیز اعلام کرده است چنانچه پیونگ یانگ هر یک از نیروهای آمریکایی یا کره جنوبی را تهدید کند، با پاسخ نظامی آمریکا مواجه خواهد شد.

تیلرسون پیش از این در سفر آسیایی خود به ژاپن و کره جنوبی سفر کرده بود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار