یونهاپ نیوز منتشر کرد:

یک شرکت کره ای، مسئولیت شرکت ترک در ایران را بر عهده گرفت

مقامات شرکت کره ای اس کی اعلام کردند، این شرکت احتمالا مسئولیت ساخت 5 نیروگاه گازی جدیدی را که ایران به یک شرکت ترک سفارش داده بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری یونهاپ نیوز، شرکت کره ای مهندسی و ساخت و ساز اس کی به پروژه شرکت ترک یونیت اینترنشنال برای احداث و بهره برداری از 5 نیروگاه گازی جدید در ایران به ارزش 4.2 میلیارد دلار می پیوندد.

مقامات این شرکت کره ای اعلام کردند، اس کی احتمالا مسئول ساخت 5 نیروگاه جدید در ایران خواهد بود.

مقامات کره ای افزودند، این 5 نیروگاه قرار است مجموعا ظرفیت تولید 5 هزار مگاوات برق داشته باشند و بزرگترین نیروگاه های ایرانی توسعه یافته توسط بخش خصوصی لقب بگیرند.

شرکت مهندسی و ساخت و ساز اس کی یکی از معدود شرکت های کره ای است که از زمان لغو تحریم ها در سال گذشته میلادی، تعهدات سرمایه گذاری قابل توجهی را در ایران بر عهده گرفته است.

پیش از این گزارش هایی از توافق دولت ایران با شرکت یونیت اینترنشنال منتشر شده بود که بر اساس آن تهران به طور کامل هر گونه ضرر و زیان احتمالی این شرکت ناشی از وضع مجدد تحریم ها را به طور کامل جبران خواهد کرد.

مراجعه به سایت شرکت یونیت اینترنشنال نشان می دهد که این شرکت فقط در ساخت 5 نیروگاه تجربه کاری دارد که هر 5 نیروگاه در ایران است. به‌عبارتی تاکنون در هیچ نقطه از جهان به توانایی این شرکت ترکیه‌ای در نیروگاه سازی اعتماد نشده است. از این رو ظاهرا مقامات شرکت ترکیه ای برای اجرای این پروژه عظیم در ایران دست به دامن کره ای ها شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار