گرگان؛

بهشت ناشناخته در مرز گلستان

خداوند قطعه‌ای از بهشت را در مرز گلستان قرارداده، اما این بهشت زیبا ناشناخته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ما قصد داریم این دشت پر از شقایق وحشی را برای گردشگران نوروزی استان گلستان را معرفی کنیم گردشگران نوروزی که می‌خواهند بهشت ناشناخته را ببینند مقصد خود را مرز اینچه برون انتخاب کرده و ۲۵ کیلومتر به طرف شمال آق قلا برانند، وقتی به سه راهی کارخانه ید رسیدند به طرف شمال شرق جاده‌ای شوسه‌ای به طول ۳ کیلومتر بروید، سپس پاسگاه مرزی صوفیکم را میبینید و پس از آن چشمتان به منطقه تنگه قوران و تپه ماهوره‌های از گشت گندم خواهد افتاد.
 
 بهشت ناشناخته در مرز گلستان

اینجا در میان گندم زارهای این منطقه شقایق‌های وحشی را می‌بینید که با رنگ سرخشان شما را به آرامش دعوت می‌کنند.

ساعتی اتراق در میان این طبیعت چشم نواز شما را به آرامشی به اندازه چند ماه دعوت می‌کند چرا که در کنار این تپه ماهور‌ها دریاچه‌ای از آب باران به صورت طبیعی کم عمق وجود دارد.
ساحل ماسه‌ای زیبا و پرندگانی همچون مرغابی غاز و فلامینگو و انواع حواصیل و ابچیلک در آن یافت می‌شود.
 
بهشت ناشناخته در مرز گلستان
جالب‌تر از این ساحل ماسه‌ای تمیزی این دریاچه به گونه‌ای است که ماسه اصلا به پای انسان نمی‌چسبد این زیبای موجود در این بیابان آن هم در کنار مرز را فقط کشاورزان و افراد معدود بومی می‌شناسند، برای شناساندن آن باشگاه خبرنگاران جوان استان با تهیه گزارش از این منطقه سعی در معرفی آن برآمد، اما هنوز هم بهشت زیبا ناشناخته است.

ترکمن‌های بومی که این منطقه را به خوبی می‌شناسند در این فصل به صوفیکم رفته و چند شب آنجا اتراق می‌کنند.
حکیم قلی آرخی یک از این افراد است که در دو روز اول فروردین با ۱۱ نفر از دوستان خود در آنجا حضور می‌یابد.
 
 بهشت ناشناخته در مرز گلستان

وی می‌گوید؛ ما حتی در شرایط بارندگی هم با تراکتور و تریلی با دوستان به این منطقه می‌آییم تا ازاین زیبایی بی بهره نمانیم.
اسماعیل هم که کارمند بانک است می‌گوید هر سال با دوستان به این منطقه تنکه قوران می‌آییم تا کمی از خستگی روزهای پایان سال را در این زیبایی‌ها کم کنیم و با انرژی مضاعف به خانه برویم.
 
 بهشت ناشناخته در مرز گلستان

یوسف ستایش نیا یکی دیگر از افرادی که هر ساله در این مکان حضور دارد هم می‌گوید دیدن این همه زیبای فقط یک مشکل دارد و آن هم جاده منتهی به آن است که با ماشین در روزهای بارندگی نمی‌توان به این مکان آمد ما مجبوریم با ترکتور بیایم اگر مسئولین این امر را تسهیل کنند بسیار خوب است.

دشت شقایق گلستان تا اوایل اردیبهشت در منطقه صوفیکم شهرستان آق قلا جلوه گری می‌کند توصیه می‌شود گردشگران حتما سری به این بهشت کوچک در این بیابان مرزی بزنند.
 
 
 
انتهای پیام/م
برچسب ها: گلستان ، دشت ، شقایق ، بهشت ، ساحل ، وحشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار