سازمان هواشناسی اعلام کرد

وضعیت هواشناسی تا اولین روز سال نو

در بازه زمانی چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ تا اولین روز سال نو در مجموع برای ۲۰ استان کشور بارندگی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در بازه زمانی چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ تا اولین روز سال نو در مجموع برای ۲۰ استان کشور بارندگی پیش بینی شده است.
 
بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان با اشاره به عبور متناوب سامانه‌های بارشی، وضع هوای کشور از چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ تا سه شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ را به شرح زیر پیش بینی نمود:
 
چهارشنبه ۱۳۹۵ / ۱۲ / ۲۵: رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان.
 
پنجشنبه ۱۳۹۵ / ۱۲ / ۲۶: بارش باران و برف در آذربایجان غربی و از بعد از ظهر بارش باران و برف در آذربایجان شرقی؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات برف در کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، البرز، قزوین و تهران؛ بارش باران گاهی با رعد و برق در کهگیلویه و بویر احمد، جنوب فارس، شمال و شرق خوزستان؛ رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان.
 
جمعه ۱۳۹۵ / ۱۲ / ۲۷: بارش باران در لرستان، شمال خوزستان.
 
شنبه ۱۳۹۵ / ۱۲ / ۲۸: بارش باران و برف در شرق آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات برف در کردستان، کرمانشاه، شمال لرستان، زنجان، رگبار باران گاهی رعدوبرق در خراسان جنوبی. 
 
بعد از ظهر یکشنبه مورخ ۱۳۹۵ / ۱۱ / ۲۹: بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات برف در کردستان؛ بارش باران گاهی با رعد و برق در ایلام، کرمانشاه، لرستان، زنجان، همدان، ایلام بارش باران گاهی با رعد و برق همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس، خوزستان.
 
دوشنبه ۱۳۹۵ / ۱۱ / ۳۰: بارش باران با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها درشمال و شرق خوزستان، لرستان، فارس، نیمه غربی کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام؛ بارش باران و برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات برف در کردستان، زنجان، البرز، قزوین، تهران، همدان و مرکزی.
 
سه شنبه ۱۳۹۶ / ۰۱ / ۰۱: بارش باران با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در جنوب فارس، مرکز و نیمه جنوبی کرمان، غرب هرمزگان.
 
وظیفه با توجه به بارش برف در جاده‌های کوهستانی شمال غرب و دامنه‌های البرز که موجب لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی می‌شود، توصیه نمود: با جهت جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی، تمهیدات لازم بکار گرفته شود.
 
وی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در عراق و شمال عربستان گفت: انتظار می‌رود گرد وخاک به تدریج از اواخر وقت چهارشنبه ۲۵ اسفند و روز پنجشنبه با انتقال به جنوب غرب کشور سبب کاهش کیفیت هوا در استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر و فارس شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار