چاوشی در همایش توجیهی اعضای هیأت نظارت انتخابات شوراها:

شکوه همبستگی را باید در انتخابات به نمایش گذاشت/ حضور اشخاص در انتخابات شوراها با باز کردن فضا باید فراهم شود

رئیس ستاد انتخابات شوراهای استان تهران گفت:‌ باید با باز کردن فضا به افرادی که منع قانونی برای حضور ندارند کمک کرد.

شکوه همبستگی را باید در انتخابات به نمایش گذاشت/ حضور اشخاص در انتخابات شوراها با باز کردن فضا باید فراهم شودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدشهاب‌‌الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در همایش توجیهی اعضای هیأت نظارت انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان تهران که صبح امروز (شنبه 28 اسفند ماه) در استانداری برگزار شد، گفت: انتخابات کار بزرگی است که مبانی اقتدار مشروع جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید قرار می‌دهد.

وی خطاب به اعضای هیأت‌های نظارتی اظهار داشت: شما با حضورتان به استمرار مشروعیت و مقبولیت نظام کمک می‌کنید.

چاوشی با تأکید بر اینکه قانون اساسی برای تحقق قدرت سیاسی حتی به لحاظ شرعی، حضور و رأی مردم را ملاک می‌داند، افزود: امام راحل ملاک را رأی مردم و مقام معظم رهبری آرای مردم را حق‌الناس می‌دانند لذا باید شکوه همبستگی را به خوبی به نمایش بگذاریم و دیدگاه را نسبت به نظام جلب کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: نمایندگان مجلس شوری اسلامی که با پشتیبانی آرای وسیع مردمی انتخاب شده‌اند شما اعضا را برگزیده‌اند لذا باید ناظرانی بر انتخابات شوراهای شهر و روستا بگمارید که به درستی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: ‌اگر این آزمون به درستی برگزار شود مقبولیتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود اما اگر افرادی سوء‌استفاده‌گر در نقاط حساس تصمیم‌گیری انتخابات شوراها وارد شوند،‌ ما هم ناخواسته در تخلفات آنها سهیم می‌شویم.

چاوشی بیان داشت: قانون این حق را به هیأت‌های اجرایی داده تا افرادی که در مظان کاندیداتوری برای مدیریت شهر و روستا هستند خود را محک زده و از همان ابتدا در صورت داشتن مشکل، مشخص شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تأکید کرد: باید فضا به گونه‌ای باز شود تا هر شخصی که طرفدارانی داشته و در خود صلاحیت می بیند در انتخابات شوراها ورود پیدا کند مگر افرادی که از لحاظ قانونی منعی دارند و تشخیص این افراد به هنر و رابطه شما با هیأت‌های نظارتی بستگی دارد.

 وی با اشاره به اینکه شکوه انتخابات حداکثری با مشارکت گسترده مردم برای کشورمان تضمین‌کننده ثبات سیاسی و امنیت ملی است، بیان داشت: شما اعضای هیأت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تحقق این حماسه بزرگ نقش فوق‌العاده مهمی را به عهده دارید.

چاوشی تصریح کرد: باید به مردم اطمینان داد تا هر آنچه که مورد علاقه و خواست اکثریت آنهاست از صندوق‌های رأی بیرون خواهد آمد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران خطاب به اعضای هیأت نظارت گفت: شما ناظرانی را بر صندوق‌ها خواهید گمارد که ویژگی تیزبینی و بلندنظری و امانتداری را توأمان داشته باشند که به واسطه نظارت آنان از عملکرد مسئولان اجرایی در امر انتخابات اطمینان حاصل شود.

وی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت:‌ از مجادلات بی‌حاصل با هیأت‌های اجرایی بپرهیزید آنها هم مانند شما امین مردم هستند که امانتداری آنها مورد تأیید شما نیز قرار گرفته است.

چاووشی ادامه داد: رأی مردم را میزان و حق‌الناس بدانید و از هر گونه بی‌دقتی در خصوص آسیب دیدن اعتماد مردم بپرهیزید، خودتان از هر گونه موضع‌گیری له یا علیه کاندیداها خودداری کنید تا بتوانید آمران به معروف و ناهیان از منکر خوب و مقبولی باشید.

رئیس ستاد انتخابات شورای استان تهران تصریح کرد: فرمانداران و بخشداران نمایندگان اعلای دولت جمهوری اسلامی در مناطق مختلف هستند مبادا از این حق نظارت در جهت تضعیف جایگاه قانونی آنان استفاده شود.

وی همچنین تأکید کرد: ‌در اختلافات ایجاد شده قانون ملاک عمل و فصل‌الخطاب است هر جا که نتوانستید حل کنید به مراجع بالادستی ارجاع داده تا موضوع حل و فصل شود، زیرا مردم کشش اختلافات میان مسئولان را ندارند.

چاووشی در پایان خاطرنشان کرد:‌ همه باید ید واحده باشیم و برای این امر مهم اجتماعی که جز رنج و زحمت چیزی ندارد در پی رضایت حق تعالی باشیم.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار