اصفهان؛

آران و بیدگل مقصد بسیاری از گردشگران مذهبی است

هویت شهر آران و بیدگل بر اساس وجود آستان مقدس امام‌زادگان جلیل‌القدر مدفون‌شده در این شهر تعریف‌شده و این شهر از دیرباز مقصد بسیاری از گردشگران مذهبی داخلی و خارجی بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، شهردار آران و بیدگل  اظهار داشت: وجود حرم امن امام‌زادگان جلیل‌القدر باعث گردآمدن مردم و همچنین ترویج فرهنگ اسلامی و شیعی در کشور ما شده است.

حسن ستاری افزود: وجود این بزرگواران چه در هنگام حیات و چه پس از حیات مادی خویش، همواره خیر و برکت را برای مردم و جامعه به ارمغان داشته و دارند.

شهردار آران و بیدگل بیان کرد: هویت شهر آران و بیدگل بر اساس وجود آستان مقدس امام‌زادگان جلیل‌القدر مدفون‌شده در این شهر تعریف‌شده و این شهر از دیرباز مقصد بسیاری از گردشگران مذهبی داخلی و خارجی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد شهری امروز به گردشگری گره‌خورده و بدون تردید یکی از مهم‌ترین منابع درآمد شهری که هم موجب اشتغال‌زایی و هم از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است محسوب می‌شود؛ یکی از شاخه‌های اصلی گردشگری، گردشگری مذهبی است که این شهر به‌واسطه وجود امام‌زادگان جلیل‌القدر در این زمینه ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد.

ستاری به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی که در جوار بقاع متبرکه شهر آران و بیدگل اجرا می‌شود اشاره کرد و گفت: اداره اوقاف و امور خیریه در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متنوع و بسیار مفیدی در جوار بقاع متبرکه اجرا می‌کند که یکی از آن‌ها طرح آرامش بهاری است، این طرح، همزمان با ایام نوروز و در تعطیلات نوروزی جهت پذیرایی از مسافران در جوار بقاع متبرکه اجرا می‌شود که این موضوع نقش مهمی در جذب گردشگران و همچنین توسعه صنعت گردشگری مذهبی دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی باعث ایجاد روحیه و نشاط اجتماعی در بین مردم می‌شود و چه بسیار نیکو و زیبا است که این دست از برنامه‌ها در جوار بقاع متبرکه و با محوریت این اماکن مقدس اجرا شوند تا تأثیری چند برابری در جامعه داشته باشند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار