شورای فنی و مربیان تیم ملی تقویت می شوند؛

خادم: فرنگی کاران با غیرت مبارزه کردند/داوری های جام جهانی مشکل داشت

رئیس فدراسیون کشتی گفت: فرنگی كاران در جام جهانی آبادان با غيرت مبارزه كردند، آنها نشان دادند مرد جنگ، در ميدان های بزرگ هستند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رسول خادم رییس فدراسیون كشتی با بیان این مطلب افزود: از مبارزات بیشتر فرنگی كاران در جام جهانی رضایت دارم.  این نیروهای جوان، نترس و با تمام وجود در مقابل حریفان قدرتمند خود بالخصوص كشتی گیران مدعی و عنوان دار روس و تیم با تجربه تركیه مبارزه كردند. 
 
وی ادامه داد: این مبارزات نشان داد كه نسل جدید كشتی فرنگی ایران در مسیر نسل پرافتخار پیشین در حركت است و در صورت حمایت با برنامه و منطقی، تكیه بر اصل مسابقات انتخابی و رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی می تواند از مدعیان اصلی رقابتهای بزرگ بین المللی در مسابقات جهانی روبرو تا المپیك ٢٠٢٠ باشد. 
 
خادم تصریح كرد: از طرف دیگر حركت علی اشكانی بعنوان سرمربی تیم ملی كشتی فرنگی حركتی رو به جلو بوده است. او تلاش زیادی برای بهبود و رشد برنامه های تیم ملی جوان خود  داشته  كه بطور حتم ادامه نیز خواهد داشت. 
 
وی تاكید كرد: در مجموع اشكالاتی نیز وجود دارد كه باید با كسب نظر از اعضای شورای فنی و حمایت تمامی خانواده كشتی فرنگی مرتفع شود تا این حركت مناسب به شكل مطلوبی دنبال گردد. 
 
وی افزود : در صورت نیاز تعداد اعضاء شورای فنی تكمیل و كادر فنی نیز تقویت خواهد شد. 
 
خادم در مورد مسائل داوری در دیدار ایران و روسیه گفت: وقتی بوعزیز نایب رییس كمیته داوران اتحادیه جهانی، پس از مسابقه وزن ٥٩ كیلوگرم،  به داوران این مسابقه،  به خاطر ندادن اخطار و امتیاز به نفع كشتی گیر  ایرانی تذكر می دهد و در واقع ناداوری در حق كشتی گیر ٥٩ كیلو ایران را بیان میكند، انتظار می رود در ادامه رقابت ها توازن را در ابهامات قضاوت بعدی در نظر بگیرد. متاسفانه این چنین نشد  و در وزن شصت و شش كیلو هم این فضای یك طرفه در داوری تكرار شد. ما در این زمینه اعتراض خود را به تورلیخانوف نماینده اتحادیه جهانی اعلام كردیم و وی به این موضوع اذعان داشت و قطعا در گزارش خود لحاظ می نماید. 
 
وی در پایان خاطر نشان كرد: مناسبات داوری در اتحادیه جهانی كشتی ،طی چند دهه گذشته ، مسیری كاملا مستقل از نظر و نظارت اكثریت اعضا  هیات ریسه را دنبال كرده است. برای تغییر در شرایط  مذكور،  باید ساختار انتخاب كمیته داوران جهانی و سیستم چیدمان داوران برای مسابقات تغییر كند. بنظر میرسد با توجه به وضعیت موجود ، چنین تغییری بیش از آنكه به منطق اداری و فنی نیاز داشته باشد، یك مبارزه سیاسی تمام عیار و طولانی می‌خواهد. البته بطور قطع كمتر عضوی حاضر است هزینه های این گونه مبارزات  را بدهد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار