مالزی نیروی نظامی به سومالی اعزام می کند

مالزی گروهی از نظامیان مستقر خود در عربستان را برای ماموریت انساندوستانه به سومالی اعزام می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دولت مالزی در اوج اتهامات به این کشور در مورد شرکت در ائتلاف عربستان علیه یمن، گروهی از نیروهای نظامی خود مستقر در عربستان سعودی را 'در ماموریت انساندوستانه' به سومالی اعزام می کند.

 'هشام الدین حسین' وزیر دفاع مالزی روز شنبه گفت که اعزام نیرو به سومالی به عنوان بخشی از یک ماموریت انسان دوستانه پس از خشکسالی طولانی مدت در این کشور آفریقایی صورت می گیرد.

وی گفت که نیروهای نظامی همراه با تجهیزات و وسایل از ریاض پایتخت عربستان سعودی بسیج و اعزام می شوند.

وزیر دفاع مالزی اعلام کرد که تصمیم به بسیج نیروها برای اعزام به سومالی پس از دیدار با 'محمد عمر' معاون نخست وزیر سومالی در روز سه شنبه اتخاذ شد.

به نوشته تارنمای روزنامه 'استار'، وی در بیانیه ای اعلام کرد معاون نخست وزیر سومالی در این جلسه خواستار کمک وزارت دفاع مالزی برای ارائه کمک های غذایی، پزشکی و تخصص پزشکی نیروهای مسلح شد.

هشام الدین حسین تصریح کرد درخواست سومالی توسط کابینه مالزی نیز تصویب شده است.

وی اعلام کرد که سه افسر و 17 تن از هسته پزشکی نیروهای مسلح مالزی به سومالی اعزام خواهند شد و از واحد پیاده نظام نیز یک افسر و 10 نیرو هیات را برای امنیت همراهی می کنند.

این گروه و تجهیزات به همراه یک پرواز 'سی 130' به سومالی می روند. وی به تاریخ اعزام اشاره نکرد. استار ادعا کرد: نیروهای نظامی مالزی در عربستان سعودی برای کسب تجربه و تخصص خود و تخلیه شهروندان مالزی از یمن انتخاب شدند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار