کورتس: اتحاديه اروپا نبايد خود را به امثال ترکيه وابسته کند

وزیر خارجه اتریش گفت: اتحادیه اروپا نباید خود را به کشورهایی نظیر ترکیه وابسته کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سباستین کورتس، وزیر خارجه اتریش در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهار داشت: ما باید اطمینان حاصل کنیم که اتحادیه اروپا بعد از برکسیت، بیشتر می خواهد حفظ موجودیت کند یا آنکه پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خود را ضعیف و کوچک نمی پندارد.
 
دیدگاه من آن است که مهمترین تمرکز ما در این زمان باید بر حل مسائل بزرگ باشد تا اینکه به حل مسائل کوچک بپردازیم. ما باید فعالیت اشتراکی بیشتری با هم داشته باشیم و همکاری های خود را در زمینه مسائلی نظیر تامین امنیت مرزهای خارجی، سیاست دفاعی و سیاست مالی اروپا تقویت کنیم.
 
همزمان هیچ قاعده و دستوری به طور مثال برای آنکه منوی غذای اروپا باید چطور باشد یا در خصوص سایر مسائلی که ضرورتی برای مطرح کردن ندارد، وجود ندارد. چون در این موارد، دولتهای ملی به خوبی و به تنهایی می توانند تصمیم بگیرند.
 
وی ادامه داد: آنچه ما می توانیم خودمان انجام دهیم باید خودمان انجامش دهیم. یکسال است که من به بستن مسیر (مهاجرتی) بالکان اصرار کردم. چون اتکای ما نباید روی دیگران باشد و حق نداریم که خودمان را وابسته کشورهایی نظیر ترکیه کنیم. بنابراین آنچه مهم است اینکه خودمان از مرزهای خارجی خودمان محافظت کنیم و کسانی را که وارد مرزهای ما می شوند، متوقف کنیم و به کشورهایشان بازگردانیم. اگر ما در این زمینه موفق شویم در آن صورت است که می توانیم بگوییم معامله ای که با ترکیه کرده ایم، کمک کننده است.
 
اما در هر صورت ما می توانیم بدون نقش آفرینی ترکیه نیز از این مهلکه عبور کنیم و این هدف بزرگ ماست. سباستین کورتس خاطر نشان کرد: ما کشورهای اروپایی داریم که عضو منطقه یورو نیستند و کشورهایی که عضو پیمان شنگن نیستند و این واقعیت است. با این حال من فکر نمی کنم که این تصور بزرگی از اروپا باشد.
 
به عبارتی دیگر تصور من آن است که اتحادیه اروپا در آینده به یک اروپای تابع و وابسته تبدیل می شود؛ اروپایی که در آن شایستگی ها و توانمندی ها را توزیع می کند و این بدان معناست که موارد به بهترین شکل ممکن انجام می شوند؛ نه آنکه همه سطوح برای تمامی مسئولیتها به طور مشترک پاسخگو باشند.
 
من چنین دیدگاه مثبتی دارم که از قدرت و توان بیشتر و دیوان سالاری کمتری برخوردار است و ما به طور همزمان در آینده، شاهد یک اروپای چند سرعته خواهیم بود. وزیر خارجه اتریش تصریح کرد: اعضای شرق اتحادیه اروپا اعضای درجه دوم این اتحادیه محسوب نمی شوند بلکه آنها دقیقا همانند کشورهای مرکزی و غربی اروپا عضو اتحادیه اروپا هستند. آنها از حقوق یکسانی در اعلام نظر و رای دادن برخوردارند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار