رئیس سازمان میراث فرهنگی:

کاهش 50درصدی واردات صنایع دستی در سال 95

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: واردات صنایع دستی در سال 1395، 50 درصد کاهش یافته است.

کاهش 50درصدی واردات صنایع دستی در سال 95به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ زهرا احمدی پور  معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر جمعه در جریان بازدید از قلعه فلک الافلاک خرم آباد در جمع خبرنگاران گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حمایت از صنایع دستی داخلی ممنوعیت واردات صنایع دستی از کشورهای خارجی را تصویب کرده است. 

وی افزود: طبق مصوبه ای دیگر واردات هر نوع صنایع دستی به کشور حتما باید با مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این مصوبات اثر مثبتی در تنظیم بازار داخلی صنایع دستی داشته اند. 

وی افزود: امسال چهار محموله شی تاریخی از خارج از کشور به ایران بازگردانده شده و در قالب نمایشگاهی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته اند. 

احمدی پور در خصوص ثبت جهانی آثار ایران گفت: برای ثبت جهانی یک بنا فرآیند طولانی و سختی را باید طی کنیم ضمن اینکه هر سه سال فقط یک اثر از هر کشور را می توان ثبت جهانی کرد که با توجه به آثار زیاد موجود در ایران این زمان، زمان زیادی است. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: بررسی، مرمت و در نهایت ثبت آثار تاریخی به صورت زنجیره ای انجام می شود تا بهتر بتوان از فرصت ها استفاده کرد یعنی مجموعه کاروانسراها، قنات ها و پل ها با هم بررسی می شوند. 


افزایش نیافتن قیمت خدمات درهتل های طرف قرارداد میراث فرهنگی

رئیس سازمان میراث فرهنگی از افزایش نیافتن قیمت خدمات اقامتگاه های طرف قرارداد میراث فرهنگی درتعطیلات نوروز امسال خبرداد و گفت:این تصمیم با هدف ترغیب مردم به سفر ، کاهش هزینه های مردم ونیز توسعه ایرانگردی با همکاری صاحبان هتل ها واقامتگاههای طرف قرارداد با سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری کشور گرفته شده است.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن طرح ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک در فهرست میراث جهانی افزود : ساماندهی حریم قلعه واجرای طرح آزاد سازی حریم آن از مهمترین رویکردهای سال آینده این سازمان است.

احمدی پور گفت : امسال با هدف حمایت از تولیدات داخلی  واردات صنایع دستی به کشو 50 درصد کاهش داشته و سال آینده هم علاوه بر استمرار این روند دنبال برند سازی برای  اغلب صنایع دستی  در کشور هستیم .


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.