شاکری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

برای انتخابات دوره پنجم شورا باید فرهنگ‌سازی کرد/افراد را به درستی به مردم معرفی کنیم

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران گفت: کسانی که فهرست را می‌بندند باید دقت لازم را داشته باشند تا هم کمیسیون‌ها را به درستی بشناسند و هم آدمهایی که معرفی می کنند تا با این امر مشاوره درستی به مردم بدهند.

برای انتخابات دوره پنجم شورا باید فرهنگ‌سازی کرد/افراد را به درستی به مردم معرفی کنیممجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: برای ورود افراد متخصص به شورای دوره پنجم باید در این خصوص فرهنگ‌سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید مردم را نسبت به شورا و عملکردهای تخصصی آن آگاه کنیم، افزود: ما نمی‌توانیم مردم را مجبور کنیم تا کسانی را که دوست ندارند، انتخاب کنند.
 
رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، ادامه داد: شاید مردم تمایلی برای رأی دادن به لیست‌های تهیه شده را نداشته باشند و بخواهند از بین چند لیست، خود فهرستی انتخاب کنند به همین دلیل معتقدم در این خصوص فرهنگ‌سازی خیلی اهمیت دارد و کمک می‌کند که مردم هم با شورا و هم با کمیسیون‌ها آشنا شوند و انتخاب‌های درستی داشته باشند.
 
شاکری اضافه کرد: کسانی که فهرست را می‌بندند باید دقت لازم را داشته باشند تا هم کمیسیون‌ها را به درستی بشناسند و هم آدمهایی که معرفی می‌کنند تا با این امر مشاوره درستی به مردم بدهند.

وی با بیان اینکه بدون شک رأی دهندگان تعیین کننده ترکیب شورای اسلامی شهر تهران هستند نه کسانی که فهرست‌ها را می‌بندند، گفت: ما هنوز انتخابتمان حزبی نیست به همین دلیل خروجی کار آن چیزی است که مردم رأی می‌دهند.

وی با بیان اینکه برای حضور در دوره پنجم هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ام، تصریح کرد: اگر دوستان و جمعیت جانبازان بخواهند که در این دوره شرکت کنم، انجام وظیفه خواهم کرد در غیر اینصورت تجربیات را به فرد دیگری که می‌آید، منتقل خواهم کرد.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه اصولگراها طیف وسیعی هستند و بنا دارند فهرست واحدی اعلام کنند، گفت: هر جریان فکری که بخواهد فهرست را ببندد باید متناسب با آن کار آدم‌هایی که کار را خوب می‌شناسند و آگاه هستند را انتخاب کنند. 

شاکری ادامه داد: باید افرادی که رزومه خوبی دارند و در جاهای مختلف کار کرده اند را انتخاب کنیم چرا که شورای شهر جای آموزش نیست به همین دلیل کسانی که می‌آیند باید به همه مسائل محیط زیستی، عمرانی، شهری و غیره آشنایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اعضا باید سلامت اخلاقی، مالی و فکری داشته باشند، تأکید کرد: شورای شهر مکانی است که 18 هزار میلیارد تومان پول با تصمیم اعضای شورا در جاهای مختلف هزینه می‌شود، به همین دلیل اگر این سلامت اخلاقی، مالی و فکری وجود نداشته باشد ممکن است فرد دچار تزلزل‌هایی شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مردم به افراد متخصص نیازمند هستند، گفت: اعضا اگر خود را هزینه مطالبات مردم کنند خیلی مهم است اما اگر تمام امکانات را برای خود و دوستان خود رانت کنند، همان سقوط و انحراف است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار