رییس جمهور افغانستان:

افغانستان در موج پنجم تروریزم بین‌المللی قرار دارد/ اصلاحات امنیتی کشور را به سمت ثبات سوق می‌دهد

اشرف‌غنی گفت: برنامه‌های تدوین شده اصلاحات نیروهای امنیتی افغانستان را به سمت ثبات و ترقی سوق خواهد داد.

افغانستان در موج پنجم تروریزم بین‌المللی قرار دارد/ اصلاحات امنیتی کشور را به سمت ثبات سوق می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمداشرف غنی رییس جمهور افغانستان در دیدار با افسران ارشد نیروهای امنیتی و دفاعی که شب گذشته صورت گرفت، با بیان اینکه سال 1395 سال سربازی ما بود و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان از هیچ‌نوع تلاش در راستای دفاع از وطن و مردم دریغ نکرده و تلاش‌های افسران و سربازان ما بود که اهداف استراتژیک دشمن را به نابودی مواجه ساخت، اظهارداشت: اکنون تعریف واضحی از دوست و دشمن نزد دولت و مردم افغانستان وجود دارد. هرکس که مقابل مردم ما سلاح بردارد، دشمن ماست و با تمام قوت مانع رسیدن به اهداف شوم شان می‌شویم. 

وی با تأکید بر اینکه شکی در پیروزی ملت افغانستان وجود ندارد، تصریح کرد: برای چهار سال آینده پلان واضح اصلاحات و تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تدوین شده که افغانستان را به ثبات، ترقی و رفاه سوق خواهد داد.

وی اضافه کرد که هدف تروریستان مبدل کردن افغانستان به میدان جنگ است، اما ما برای تأمین زندگی مرفه برای پنج نسل آینده مبارزه می‌کنیم. 

محمد اشرف غنی تصریح کرد که جنگ افغانستان داخلی نیست، اگر این جنگ داخلی می‌بود باید ختم می‌شد، اکنون ما در موج پنجم تروریزم بین‌المللی قرار داریم. 

وی بر مبارزه با فساد اداری و قاچاق‌چیان مواد مخدر تأکید کرده گفت، هرکسی‌که می‌خواهد افغانستان را از این طریق تخریب کند، دشمن این خاک است. 

غنی خطاب به افسران ارشد نیروهای امنیتی و دفاعی گفت، شما در صف اول مبارزه با تروریزم و سنگر آزادی و دفاع بین‌المللی قرار دارید، زیرا اهداف و منافع مشترک، کشورها را یکجا ساخته و همکاری را افزایش داده‌است. 

وی بر هماهنگی بیشتر میان همه نیروهای امنیتی و دفاعی به‌منظور فائق‌آمدن و از بین‌بردن پلان‌های دشمن تأکید ورزیده گفت، دشمن باید بداند که اراده ما را برای مبارزه و رسیدن به صلح نمی تواند مختل کند. 

وی به مسئولان دفاعی و امنیتی دستور داد: از تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی جلوگیری کنند. 

رییس‌جمهور درخصوص حادثه اخیر تروریستی در شفاخانه سردار محمدداوود خان گفت که باید به‌زودی نتایج تحقیقات این حادثه مشخص شود، زیرا خانواده‌های شهدای این رویداد می‌خواهند ابعاد وقوع این حادثه را بدانند و سرنخ حادثۀ مذکور به هرجای که منتهی شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار