روسیه اتهامات آمریکا درباره حمله سایبری به یاهو را مضحک خواند

وزارت خارجه روسیه اتهام آمریکا مبنی بر دست داشتن سازمان امنیت فدرال روسیه در حمله سایبری به «یاهو» را مضحک دانست .

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم؛ ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ، اتهام آمریکا مبنی بر دست داشتن سازمان امنیت فدرال روسیه در حمله سایبری به «یاهو» را مضحک دانست .

«ماریا زاخارووا» عصر امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران ، ضمن رد این اتهامات گفت : روسیه به تعهدات بین المللی خود در زمینه امنیت فضای مجازی و دیجیتالی پایبند است .

وی گفت :همانگونه که کاخ کرملین هم در بیانیه رسمی اعلام کرده ، غیرممکن است که نهادی روسی از جمله سرویس امنیت فدرال به صورت رسمی در اقدامات غیرقانونی در فضای مجازی دست داشته باشد.

وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته چهار نفر از جمله دو عضو دستگاه های اطلاعاتی روسیه را به ارتباط با حمله سایبری گسترده به گروه اینترنتی یاهو متهم کرد.    

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد این حمله سایبری که سال 2014 صورت گرفت و سال گذشته فاش شد با توجه به اینکه ایمیل دست کم 500 میلیون کاربر را هدف قرار داد از مهمترین حملات سایبری در جهان به حساب می آید.    

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل هم در گفتگو با شبکه NBC ، با تکرار ادعای وزارت دادگستری این کشور ، گفت : اینگونه اقدامات باعث شده که ما نتوانیم به روسیه اعتماد کنیم .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار