پس از ایالت هاوایی؛

قاضی فدرال مریلند نیز فرمان اجرایی ترامپ را لغو کرد

دادگاه فدرال مریلند نیز مانند ایالت هاوایی، فرمان مهاجرتی جدید ترامپ درخصوص ممنوعیت ورود اتباع 6 کشور مسلمان به آمریکا را لغو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان ؛ یک قاضی فدرال در ایالت مریلند آمریکا امروز (پنجشنبه) فرمان دوم مهاجرتی ترامپ درباره ممنوعیت 90 روزه ورود مهاجران شش کشور مسلمان به آمریکا را به طور موقت متوقف کرد.

هر چند ممنوعیت فرمان ترامپ به دلیل دستور قاضی هاوایی متوقف شده است، اما تصمیم «تئودور چانگ» قاضی فدرال مریلند ضربه مهلک دیگری به فرمان اجرایی ترامپ است.

«درک واتسون» قاضی دادگاه فدرال ایالت هاوایی بعد از ظهر روز گذشته ساعاتی قبل از اجرایی شدن فرمان دوم ترامپ در ممنوعیت ورود شهروندان شش کشور مسلمان به آمریکا از روز پنجشنبه ، این دستور را به حالت تعلیق در آورد.

این اقدام دادگاه هاوایی با واکنش ترامپ مواجه شد و وی در جمع هوادرانش درشهر ناشویل ایالت تنسی آن را محکوم کرد و و آن را دست درازی بی سابقه قضایی توصیف کرد. وی در عین حال وعده داد در صورت لزوم این مساله را به دیوان عالی خواهد برد. 

وکلای هاوایی مغایرت فرمان ترامپ با بندی از متمم اول قانون اساسی آمریکا را دلیل رد آن عنوان کردند و گفتند این فرمان به فعالیت های تجاری و دانشگاه ها برای جذب استعدادهای درخشان و رونق صنعت گردشگری در این ایالت آسیب می رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۶:۳۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
آدمی که بخواد حرف خودش را به کرسی بشونه وسر این مسئله سماجت به خرج بده واصلا مصلحت کشورش براش اهمیت نداشته باشه باید بره غاز بچرونه نه رئیس جمهور بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
شما فکر مملکت خودتون باشین.....
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
بیچاره کم کم داره ضایع میشه ها

پشت سر هم ضایش می کنن ، کم مونده بگه بابا مثلا من رییس جمهورمااا
آخرین اخبار