اردبیل؛

آمادگی موزه تاریخ طبیعی استان اردبیل برای بازدید گردشگران نوروزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از آمادگی موزه تاریخ طبیعی و سایت های تکثیر و احیای حیات وحش استان اردبیل برای بازدید گردشگران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست گفت: گردشگرانی که استان اردبیل را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند می توانند در ایام نوروز از موزه تاریخ طبیعی، سایت تکثیر و احیای مرال در جنگل فندقلو و سایت تکثیر و احیای آهو در قشلاق علملوی مغان بازدید کنند.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در پاسگاه های محیط بانی مناطق تحت مدیریت این اداره کل آماده راهنمایی گردشگران عرصه های طبیعی استان هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار کرد: موزه تاریخ طبیعی استان با داشتن گونه­ هایی از حیوانات پوست آرایی (تاکسیدرمی)شده، سنگواره­ ها و سنگ ­های مختلف، مجموعه ­ای زیبا از طبیعت استان را در مقیاسی کوچک به تماشا گذاشته و علاقمندان می توانند از آن بازدید کنند.

خداپرست افزود: گردشگران و مسافران نوروزی می توانند در ایام نوروز از ساعت 8 تا 13 و 15 تا 18 از موزه تاریخ طبیعی استان اردبیل بازدید کنند.

موزه تاریخ طبیعی استان اردبیل در حاشیه شرقی دریاچه شورابیل قرار دارد و در آن 17 گونه پستاندار، 85 گونه پرنده، 20 گونه ماهی، 12 گونه خزنده و دو زیست و نمونه های متنوعی از حشرات و تیپ های مختلف گیاهی و انواع سنگ و سنگواره نگهداری می شود.

سایت احیا و تکثیر آهوی مغان با مساحت 25 هکتار در 45 کیلومتری شهرستان پارس آباد، در محدوده قشلاق علملو و داخل منطقه حفاظت شده مغان واقع شده و همچنین سایت احیا و تکثیر مرال با مساحت 6 هکتار در جنگل فندقلوی شهرستان نمین قرار دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.