تغییر در اعضای هیئت مدیره بانک سرمایه درست نیست/ مسئولان واقعیت‌ها را بپذیرند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه تغییر اعضای هیئت مدیره بانک سرمایه اقدام درستی نیست گفت: مسئولان واقعیت‌ها را پنهان نکنند.

تغییر در اعضای هیئت مدیره بانک سرمایه درست نیست/ مسئولان ضعف‌ها را پنهان نکنند
اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تغییر اعضای هیئت مدیره بانک سرمایه اظهار داشت: با توجه به تحقیق و تفحص در فعالیت‌های صندوق ذخیره و موسسات وابسته به آن، تاکید شده مدیران تا پایان این بررسی پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: توصیه ما این بود تا در بانک سرمایه از هر گونه تغییر و تحولی خودداری شود تا پس از بررسی‌های لازم از فعالیت‌های صورت گرفته با افراد خاطی برخورد شود اما وقتی تغییر مدیریت در زمان تحقیق و تفحص داشته باشیم دیگر مدیران جدید مساعدت لازم خواهند داشت.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: از آموزش و پرورش و بانک مرکزی انتظار داریم تا از تغییر اعضای هیئت مدیره بانک سرمایه جلوگیری کنند و این تغییر برخورد درستی نیست.

عباسی با اشاره به اینکه پیش از این توصیه‌هایی برای عدم تغییر در اعضای صندوق و موسسات وابسته داشتیم، افزود: امیدواریم با همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و بانک مرکزی در فضایی آرام و به دور از جنجال اجازه فعالیت تحقیق و تفحص برای اعضای کمیته وجود داشته باشد.

وی در خصوص اعلام نتیجه تحقیق و تفحص پیش از اتمام زمان تعیین شده برای این کار تصریح کرد: متاسفانه با وجود اعلام قبلی برای جلوگیری از این کار، برخی از مسئولان به ارائه اطلاعاتی پیرامون این موضوع می‌پردازند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: چند روز پیش وزیر اطلاعات مشکلات مالی در صندوق ذخیره را مربوط به سال 85 دانسته بود در حالی که این اختلاف حساب و رانت اقتصادی مربوط به سه - چهار سال اخیر و مدیرعامل معزول صندوق ذخیره بوده است.

عباسی تاکید کرد: مسئولان واقعیت‌ها را بپذیرند و فرار رو به جلو و قصد پنهان‌کاری در ضعف‌ها را نداشته باشند و در صورت وجود مشکل داشته از مردم عذرخواهی کنند.

وی عنوان کرد: کمیته تحقیق و تفحص صرفا فعالیت‌های دوره خاص را مورد توجه قرار نداده بلکه از زمان تاسیس این صندوق یعنی سال 74 تا کنون تمامی اقدامات مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و حتی اگر در شرایط فعلی سوءمدیریتی وجود داشته باشد با آن برخورد می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.