فرهنگ‌سازی اهدا عضو جای کار دارد/ میزبانی خانواده‌های اهدا کننده اعضا در بهشت ایثار

فرهنگ سازی اهدای عضو با توجه به آمارهای منتشر شده از سوی مسئولان نشانه می‌دهد هنوز در زمینه فرهنگ‌سازی اهدای عضو باید تلاش کنیم.

فرهنگ‌سازی اهدا عضو جای کار دارد/ میزبانی خانواده‌های اهدا کننده اعضا در بهشت ایثار
محمد سعادت مدیر فرهنگسرای رضوان در حاشیه سومین مراسم نکوداشت اهدا کنندگان اعضا در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: فرهنگ اهدای عضو همانند فرهنگ ایثارگری و شهادت است و با توجه به سابقه ایثار و شهادت ایرانیان می‌توانیم بگوییم با آگاه‌سازی مردم می‌توان شاهد افزایش آمار اهدای عضو به عنوان یک کار پسندیده در کشور بود.

وی گفت: برخی فکر می‌کنند اگر کار اهدای عضو را انجام دهند در حق فردی که دچار مرگ مغزی شده جفا کرده‌اند با این که در عقل، شرع و دستورات اخلاقی ما نجات جان انسان بالاتر از هر موضوعی است.

سعادت گفت: خوشبختانه فرهنگسرای رضوان میزبان تجمع هر ساله خانواده‌های اهدا کنندگان است و امسال نسبت به دو سال گذشته شاهد افزایش آمار خانواده‌های اهدا کننده و استقبال این خانواده ها از مراسم بودیم و خانواده‌ها با تجمع در فرهنگ‌سرای رضوان و سپس در قطعه ناموران تسلی خاطر پیدا می‌کنند و با بیان خاطرات مشترک احساس رضایت خاطر بیشتری را پیدا می‌کنند.

مدیر فرهنگسرای رضوان اظهار داشت: فرهنگ اهدای عضو جای کار دارد و برخی از پزشکان می‌گویند هنوز هستند افرادی که از موضوع اهدای عضو در شرایط مرگ مغزی اطلاعات کامل ندارند، رضایت به اهدای عضو نمی‌دهند و فرد مرگ مغزی از دنیا می‌رود و چند نفر دیگر نیز از نجات محروم می‌شوند که امیدواریم که با تلاش هر یک از افراد جامعه و انعکاس برنامه‌هایی با موضوع اهدای عضو شاهد افزایش آمار اهدای عضو و نجات جان تعداد بیشتری از هموطنان باشیم.

وی گفت: فرهنگ اهدای عضو همانند فرهنگ ایثار، مقاومت و جهاد است و امروز شاهد 30 هزار شهید در گلزار شهدا هستیم که 5 هزار شهید گمنام در بین ما هستند و امروز افتخار میزبانی خانواده‌های اهدا کننده نشان می‌دهد که این افراد نیز با انتخاب صحیح و شایسته شاهد جریان‌سازی فرهنگ‌ ایثار و از خود گذشتگی هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار