گیلان؛

پرداخت بخشی از مطالبات کارگران آزاد راه رشت- قزوین

سخنگوی دولت در رودبار اعلام کرد : تا چند روز دیگر بخشی از مطالبات کارگران آزاد راه رشت- قزوین پرداخت می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمد باقر نوبخت امروز در مراسم افتتاح 3 کیلومتر دیگر از آزاد راه رشت – قزوین اعلام کرد: بخشی از مطالبات پیمانکاران ساخت این آزاد راه تا پیش از فرارسیدن سال نو واریز خواهد شد تا حقوق کارگران پرداخت شود.
 
 وی به اهمیت ساخت آزاد راه رشت – قزوین اشاره کرد و افزود : ساخت این آزاد راه علاوه بر کاهش بار ترافیکی در رونق اقتصادی منطقه به ویژه صنعت گردشگری نقش بسزایی داشته است.
 
سخنگوی دولت به خارج شدن شهرهای رودبار ، منجیل و همچنین لوشان از مسیر اصلی سفر بیشتر گردشگران گیلان هم اشاره و تصریح کرد : از فرماندار و نماینده شهرستان رودبار دعوت می کنم تا با حضور در سازمان برنامه و بودجه و در نشستی تخصصی برای باقی ماندن این شهرستان در مسیر سفر گردشگران گیلان و رونق کسب و کار مردم چاره اندیشی شود.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطر نشان کرد : برای رونق اقتصادی شهرستان رودبار از هیچ حمایتی دریغ نخواهد شد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم گفت : ساخت آزاد راه رشت – قزوین که در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب موسوم به نوستراک قرار دارد نقش مهمی در افزایش حمل و نقل مسافر و رونق گردشگری کشورهای حاشیه خزر خواهد داشت.
 
نماینده روبار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : در ساخت 8 کیلومتر دیگر آزاد راه رشت – قزوین باید برای حفظ و ارتقای رونق بازار زیتون هم چاره اندیشی شود.
 
منوچهرجمالی در ادامه به ساخت راه آهن قزوین – رشت اشاره کرد و افزود : ساخت این خط ریلی برای رونق تجارت در منطقه ، کشورهای حاشیه خزر و قفقاز اهمیت بسیاری دارد.  
 
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار تسریع در ساخت 8 کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت – قزوین برای حل نهایی مشکل ترافیک خودروهای مسافران گیلان شد.
 
وی اضافه کرد : با تکمیل این شریان حیاتی گیلان علاوه بر رونق گردشگری ، با ایجاد فرصت های شغلی ، بخشی زیادی از مشکل بیکاری جوانان هم حل خواهد شد.
 
غلامعلی جعفر زاده در ادامه به تولید زیتون در رودبار هم اشاره وتصریح کرد:  به دلیل خارج شدن شهرهای رودبار  ، منجیل و لوشان از مسیر اصلی آزاد راه با ایجاد بازارچه هایی می توان علاوه بر رونق کسب و کار مردم این شهرستان ، زمینه فروش و صادرات زیتون را که یکی از سوغات معروف گیلان است فراهم کرد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.