ترامپ در واکنش به لغو فرمان جدید مهاجرتی خود از سوی یک قاضی فدرال: به دیوان عالی خواهم رفت

رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد برای دفاع از فرمان مهاجرتی جدید خود حتی تا دیوان عالی به پیش خواهد رفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، پس از آن که یک قاضی فدرال در هاوایی دستور توقف فرمان مهاجرتی جدید ترامپ در خصوص مهاجران را داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد برای دفاع از فرمان خود حتی با دیوان عالی این کشور مبارزه خواهد کرد.

ترامپ که در شهر نشویل در ایالت تنسی آمریکا به سر می برد، در جشنواره ای مردمی در جمع هواداران خود از حکم قاضی فدرال هاوایی انتقاد کرد و آن را اقدامی اشتباه خواند.

وی گفت: دستور دادگاه هاوایی دارای ابعاد سیاسی است و ما با آن مقابله خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: این مسأله سبب خواهد شد آمریکا ضعیف شود و این درست نیست.

ترامپ گفت: مبارزه خواهیم کرد و نهایت اقداماتی را که نیاز است، بکار می بندیم؛ حتی اگر لازم باشد به دیوان عالی خواهیم رفت و پیروز می شویم.

پیشتر، وکلای دولت ترامپ از "جیمز رابرت"، قاضی فدرال ایالت واشنگتن خواسته بودند فرمان جدید رئیس جمهور آمریکا را لغو نکند. جیمز رابرت پیشتر فرمان نخست ترامپ را به حال تعلیق درآورده بود.

فرمان دادگاه هاوایی در حالی صادر شد که تنها چند ساعت به اجرای دستور جدید ترامپ در خصوص جلوگیری از ورود شهروندان شش کشور مسلمان به آمریکا به مدت 90 روز باقی مانده بود. این فرمان با حذف نام عراق، شامل سوریه، لیبی، سومالی، سودان ، یمن و ایران می شد.

همچنین در فرمان جدید ترامپ، دارندگان کارت سبز و افرادی که بطور قانونی در آمریکا مقیم هستند، از این ممنوعیت مستثنی شده بودند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار