فرنقی‌زاد خبر داد

رشد 11 برابری پهنای باند انتقال/ کاهش 70 درصدی تعرفه اینترنت ثابت

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پهنای باند لایه انتقال در سال 92، 900 گیگا بایت بوده که امسال به 10 هزار گیگا بایت برثانیه رسیده که حدود 11 برابر رشد داشته‌ایم.

محمدرضا فرنقی‌زاد رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار حوزه ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: ظرفیت (آی پی) داخل کشور ما در سال 92 حدود 624 گیگا بایت بر ثانیه بوده که امروز این میزان به 600 هزار گیگا بر ثانیه رسیده است.

وی افزود: این میزان رشد برای تأمین نیازهای داخلی کشور ما طبیعی است، چراکه تعداد کاربران اینترنت پرسرعت از سال 92 تا امسال از 3 و نیم میلیون نفر به حدود 37 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: پهنای باند لایه انتقال در سال 92، 900 گیگا بایت بوده که امسال به 10 هزار گیگا بایت بر ثانیه رسیده که حدود 11 برابر رشد داشته‌ایم و هیچ محدودیتی برای دادن پهنای باند به شرکت‌های فعال نداریم.

فرنقی‌زاد گفت: در زمینه هزینه اینترنت ثابت، 50 درصد در تهران و 70 درصد در شهرستان‌ها کاهش داشته‌ایم که البته برای استفاده از دیتای داخلی است و در مراحل دیگر هم این کاهش مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان مصرف دیتای کاربران با توجه به رشد روز افزون شبکه‌های اجتماعی و فعالیت‌های فضای مجازی افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار