291 غیر نظامی، قربانی حملات بوکوحرام در نیجر

سازمان ملل از کشته شدن 291 غیرنظامی در حملات دو سال گذشته بوکو حرام در نیجر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­سازمان ملل متحد اعلام کرد، در حملات گروه تکفیری نیجریه ای بوکو حرام در دو سال گذشته از فوریه 2015 تا فوریه 2017 به منطقه دیفا در جنوب شرق نیجر نزدیک مرز نیجریه در مجموع 291 غیر نظامی کشته و 143 نفر زخمی شدند.

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد 18 نفر در ارتباط با حملات این گروه ربوده و سه نفر نیز ناپدید شده اند.

این آژانس سازمان ملل متحد آماری درباره نظامیان نیجری و جنگجویان کشته شده بوکو حرام ارائه نکرد.

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد مرگبارترین این حملات به روستاهای واقع در ساحل نیجر و مناطق ساحلی دریاچه چاد بین نیجر، چاد و نیجریه صورت گرفته است. همچنین 70 درصد قربانیان با 203 کشته، 44 زخمی، سه ناپدید و سه ربوده شده به شهر بوسو در مرز نیجر با نیجریه مربوط می شود.

یک منبع امنیتی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد برخی قربانیان از جمله شماری از کودکان و زنان هدف اصابت گلوله قرار گرفتند، زنده سوزانده یا گردن زده شدند.

نخستین حملات بوکو حرام به نیجر به ششم فوریه 2015 بر می گردد. منطقه دیفا بیش از 300 هزار آواره و بی خانمان را در خود جای داده و سازمان ملل کمک مالی فوری جامعه بین الملل را برای آنها خواستار شده است.

در نیجر از ابتدای ماه مارس چند محاکمه پشت درهای بسته برای حدود 1000 فرد مظنون به عضویت در بوکو حرام به اتهام تروریسم برگزار شده است و به گفته دادستان این کشور برخی از آنها به مجازات حبس سه تا 9 سال محکوم شده اند.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار