مجارستان: همچنان مخالف پذیرش مهاجران هستیم

نخست وزیر مجارستان بر مخالفت بوداپست با اتحادیه اروپا در مورد پذیرش مهاجران تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه های صربستان، «ویکتور اوربان» روز چهارشنبه به مناسبت بزرگداشت سالگرد انقلاب مجارستان در سال های 1849-1848 در جمع مردم در موزه ملی بوداپست گفت، مجارها خدمتگزار کسی نیستند.

وی افزود، باید دوباره برای استقلال و حاکمیت ملی مبارزه کنیم، بروکسل (اتحادیه اروپا) را متوقف کنیم، از مهاجرت گروهی جلوگیری و از مرزهای کشورمان دفاع کنیم.

نخست وزیر مجارستان افزود، روی پاهای خود ایستاده ایم نان خود را می خوریم و بندگان قدرتمندهای مجارستانی و بین المللی نیستیم.

پارلمان مجارستان اخیرا قانونی تصویب کرد که بر اساس آن پناهجویان در این کشور تا زمان مشخص شدن وضعیت شان در اردوگاه های مرزی بازداشت می شوند.

بر اساس این قانون تمامی پناهجویانی که از صربستان و یا هر کشور امن وارد مجارستان می شوند باید هزینه های دوران حبس خود را پرداخت کنند.

با وجود تلاش کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای کنترل مرزهای شنگن تعداد زیادی از مهاجران و پناهجویان از راه صربستان و یا دیگر کشورها برای عبور از حصارهای کشیده شده در مرز مجارستان با صربستان با ممانعت شدید ماموران مرزی مجارستان و یا سیم های خاردار رو به رو می شوند.

مجارستان که عضو اتحادیه اروپا است و در مسیر تردد مهاجران قرار دارد از سال 2015 مرزهای خود را ابتدا با صربستان و سپس با کرواسی بست و با سیاست اتحادیه اروپا در خصوص سهمیه بندی مهاجران میان کشورهای عضو این اتحادیه سخت مخالفت می کند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار