استاندار سیستان وبلوچستان

آمادگی سیستان وبلوچستان برای میزبانی از ملت ایران در نوروز 96

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان وبلوچستان با تمام وسعت، زیباییها، آثار و مناطق گردشگری و مهربانی مردمانش آماده میزبانی از ملت ایران در نوروز 96 است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی اوسط هاشمی در آیین آغاز طرح امدادی نوروزی که در ستاد فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان با حضور فرمانده انتظامی و شماری از مدیران کل دستگاههای اجرایی و امدادی استان خطاب به نیروهای امدادی و فعال در این طرح افزود: رفتارمان با گردشگرانی که سیستان و بلوچستان را مقصد گردشگری خود قرار داده اند باید بهاری و چون گل باشد.

هاشمی با اشاره به نامگذاری سال 96 باعنوان «سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری ناشناخته ایران» گفت: آغوش گرم مردم مهربان و میهمان نواز سیستان و بلوچستان به وسعت این استان بر روی ملت ایران گشوده است.

وی تصریح کرد: درب خانه های مردم ، ادارات و سازمان های دولتی در سیستان و بلوچستان نه تنها در ایام عید نوروز بلکه در طول سال 96 بر روی گردشگران داخلی و خارجی باز است.

وی ادامه داد:  مردم سیستان و بلوچستان به یقین فرهنگ میهمان نوازی خودشان را برای کسانی که به این استان سفر می کنند به خوبی به نمایش می گذارند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تقدیر از تلاش های نیروهای انتظامی و دستگاههای امنیتی و تمامی اعضای شورای تامین استان گفت: نیروی انتظامی استان در برقراری امنیت به خوبی درخشیده است.
هاشمی اظهار داشت: با بودن بر موضع انقلابی، راه شهدا و مشارکت عمومی مردم با نیروهای نظامی و انتظامی، امنیت سیستان و بلوچستان زبان زد خاص و عام شده است.

حضور 130 واحد گشتی در جاده ها 

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: 130 واحد گشتی نیز در جاده های سیستان و بلوچستان تا پایان طرح نوروزی حضور خواهند داشت.

سرهنگ بهروزی زاده  بیان کرد:52 سامانه و دوربین کنترل جاده‌ای در سطح استان نصب شده که 81 محور جاده ای را پوشش می‌دهند.

وی ادامه داد: در طول اجرای این طرح 380 نفر از کارکنان مجموعه پلیس راه در تمام جاده های استان مستقر خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند ماه امسال طرح سامانه سپه تن(کنترل هوشمند سرعت) بر روی ناوگان عمومی به مرحله اجرا در آمده است افزود: پلیس راه با نصب این سامانه بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی نظارت و کنترل دقیقی بر سرعت و رفتار رانندگان دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از فرهنگ‌یاران ترافیک، کارکنان، سازمان ها و دانشجویانی که قصد سفر با اتوبوس را در ایام نوروز داشته باشند در دستور کار پلیس قرار گرفته تا با همکاری این عزیزان نظارت بیشتری بر روی تخلفات رانندگان داشته باشیم.

۶۰ تیم امداد جاده‌ای در ایام نوروز به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند 

خانقایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰ تیم امداد جاده‌ای این اداره‌ کل با ۱۰۰ دستگاه خودرو به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنند. 

علی خانقایی اظهار داشت: 23 گروه ثابت و 31 گروه سیار راهداری در شمال استان و همچنین به همین تعداد در جنوب استان مستقر هستند.

وی بیان کرد: علاوه بر دوربین های نصب شده در جاده های سیستان و بلوچستان تعدادی دوربین دستی نیز از سوی این اداره کل در اختیار راهنمایی و رانندگی استان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از نظر تخطی از سرعت مطمئنه در رتبه نخست قرار دارد، تصریح کرد: مهمترین عامل افزایش سرعت در جاده های سیستان و بلوچستان پهناور بودن استان و عدم برخورداری از چشم‌اندازهای زیبا در حاشیه جاده هاست.
وی افزود: بیشتر حوادث راهنمایی و رانندگی در سیستان و بلوچستان ناشی از سرعت غیر مجاز است.

طرح ملی امداد و نجات نوروزی با استقرار 15 هزار نیرو از دستگاههای عضو ستاد سفرهای نوروزی سیستان و بلوچستان شامل نیروی انتظامی، هلال احمر، راهداری، راه و شهرسازی، اورژانس و آتش نشانی از امروز با شعار «آرامش و نشاط بهاری با قانون‌مندی و نظم اجتماعی» آغاز شد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار