گفتگوی عیدانه حاجی‌دلیگانی با باشگاه خبرنگاران جوان؛

از حضور مداوم در جلسات علنی تا اظهار تأثر از اموال بلوکه شده ایران در آمریکا و لوکزامبورگ

دلایل نماینده شدن، سابقه فعالیت، نظرش نسبت به گزینه بعدی ریاست جمهوری و ... از جمله موضوعاتی است كه درباره آنها با نماینده شاهین شهر به گفتگو نشسته ایم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فرا رسیدن ایام نوروز سال 96 بهانه‌ای شد تا گفتگوهایی تفصیلی با طعم "عیدانه" با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشیم، براین اساس پای ناگفته‌های "حسینعلی حاجی‌دلیگانی" نماینده اصولگرای مردم شاهین‌شهر و میمه و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نشستیم که از دلایل نماینده شدنش، سابقه فعالیت، نظرش نسبت به گزینه بعدی ریاست جمهوری، فعالیت گسترده در حوزه مجلس و ... سخن گفت.
 
مشروح مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:


*باشگاه خبرنگاران جوان: لطفا در ابتدا توضیحی درباره خود و میزان تحصیلات‌تان بفرمایید؟ 

حاجی‌دلیگانی: تحصیلات کارشناسی علوم سیاسی خود را از دانشگاه آزاد و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را از مرکز آموزش دولتی دریافت کردم.

خالقی

*باشگاه خبرنگاران جوان: چه سالی ازدواج کرده‌اید و صاحب چند فرزند هستید؟

حاجی‌دلیگانی: سال 1361 با دختر دایی خود عقد کردم و دو سال بعد ازدواج کردیم. آن زمان به دلیل حضورم در جنگ و وجود مشکلاتی از جمله نداشتن سرمایه و دست‌مایه‌ای برای زندگی دوران عقدمان طولانی شد. صاحب سه فرزند هستم که دو پسرم ازدواج کرده‌اند و دخترم هنوز دانش‌آموز است، البته یک نوه نیز دارم.


*باشگاه خبرنگاران جوان: چگونه وارد عرصه نمایندگی مجلس شدید؟

حاجی‌دلیگانی: حدود 25 سال در بسیج مشغول فعالیت بودم از نیروی جزء تا فرماندهی گروهان، زرهی تانک در دوران جنگ و بعد از آن فرماندهی بسیج در شهرستان‌های مختلف از جمله گورخوار، میمه، نجف‌آباد از شهرستان اصفهان را در کارنامه خود دارم. علی‌رغم آنکه برخی بسیج را تنها از دیدگاه نظامی می‌بینند برای من کاملا جنبه‌های مردمی داشت لذا این مسایل انگیزه درونی برای حضور در انتخابات مجلس شد. البته در سال 84 به عنوان فرماندار شهرستان ویژه استان اصفهان یعنی کاشان توانستم اهداف مدنظر خود را در جهت خدمت‌رسانی به مردم تحقق ببخشم در سال 90 نیز به عنوان نماینده مجلس در انتخابات دور نهم پیروز شده و نهایتا وارد عرصه نمایندگی شدم.


*باشگاه خبرنگاران جوان: نحوه فعالیت شما در مجلس بسیار پر رنگ است به گونه‌ای که میزان حضورتان را بسیار بیشتر از دو دوره نشان می‌دهد.

حاجی‌دلیگانی: بنده سعی می‌کنم مسئولیت و سمت کمتری را همزمان با یکدیگر بر عهده بگیرم تا بتوانم به نحو احسن کار خود را انجام دهم. در مجلس هم در بخش نظارتی که کمیسیون‌های مختلفی تشکیل می‌شود بنده حضور پیدا نمی‌کنم از اینکه یک عنوانی را تصاحب کرده و نتوانم برایش وقت بگذارم دوری می‌کنم. به طور معمول در مجلس از صبح تا 12 شب مشغول فعالیت و مطالعه دستور کار مجلس و تحقیقات بر روی آن هستم زیرا معتقدم حال که مسئولیتی را پذیرفتم باید به نحو احسن آن را انجام دهم لذا هر زمانی که از این مسئولیت خارج شدم به تبع می‌توانم سفر کربلا یا تفریحی بروم. بنده طی این پنج سال تنها برای یک روز آن هم در زمان سفر استانی رئیس جمهور به استان اصفهان در جلسه مجلس حضور نیافتم و تاکنون همه جلسات علنی را بدون مرخصی پشت سر گذاشته‌ام.


خالقی

*باشگاه خبرنگاران جوان: بهترین  و بدترین رویداد طی سال 95 از دیدگاه شما چه بوده است؟

حاجی‌دلیگانی: بهترین اتفاق بحث شفاف‌سازی حقوق مدیران، قراردادهای دولتی، خرید و فروش آن بود که در برنامه ششم توسعه قرار داده شد. بدترین اتفاق هم را می‌توان برداشت از حساب‌های ما در خارج از کشور نام برد یعنی همان 2 میلیارد دلاری که از سوی آمریکا و 1.6 میلیارد دلاری که اخیرا توسط لوکزامبورگ به یغما رفت. متأسفانه آن چنان که باید و شاید دفاع و کار جدی برای مقابله با این مسائل از سوی دولت صورت نگرفت.


*باشگاه خبرنگاران جوان: چهره سال 95 از نگاه شما چه کسی بود؟

حاجی‌دلیگانی: می‌توان مقام معظم رهبری را به عنوان شخصیت سال نام برد.


*باشگاه خبرنگاران جوان: بزرگترین نقد را نسبت به خودتان در سال 95 چه می‌دانید؟


حاجی‌دلیگانی: باز به خود نهیب می‌زنم که می‌توانم بیشترین از این حد در جهت منافع مردم تلاش کنم.


*باشگاه خبرنگاران جوان: دوست دارید در سال 96 چه اتفاقی بیفتد؟


حاجی‌دلیگانی: معیشت و مسائل اقتصادی مردم توسعه یافته و میزان دلگرمی مردم به نظام و انقلاب بیشتر شود.



*باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به اسامی اعلام شده برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری به نظر شما چه شخصی تصدی این پست را در سال آینده برعهده خواهد گرفت؟

حاجی‌دلیگانی: پیش‌بینی این موضوع بسیار سخت است ولی شخصی که دغدغه اقتصادی مردم را دارد باید انتخاب شود و بنده هنوز به گزینه واحدی در میان کاندیداهای مطروحه نرسیده‌ام.



*باشگاه خبرنگاران جوان: حقوق شما از مجلس چه میزان است؟ 


حاجی‌دلیگانی: هزینه‌های شخصی ما با حقوق حدود 5 میلیون تومانی نمایندگی تأمین می‌شود اما هزینه‌های نمایندگی از جهت انتظارات مردم و درخواست ضعفا از آنها کم است اما می‌شود با آن ساخت.



*باشگاه خبرنگاران جوان: آیا خرید عید را شخصا انجام می‌دهید؟


حاجی‌دلیگانی: بنده به دلیل نداشتن فرصت نمی‌توانم برای خرید مراجعه کنم و همسرم امور منزل را بر عهده دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار