کرمان؛

كاهش 15درصدی حوادث جاده‌ای نسبت سال گذشته

رئيس پليس راه شمال استان گفت: در سال جاری 421 نفر در حوادث جاده ای جان خود را از دست دادند.

كاهش 15درصدی حوادث جاده‌ای نسبت سال گذشته به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سرهنگ احمد نجفی رئيس پليس راه شمال استان امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: در سال جاری هزار و 774 فقره حوادث جرحی در جاده های شمال استان کرمان رخ داده که نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است . 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 421 نفر در حوادث جاده ای جان خود را از دست داده اند، افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش داشته است. 

وی با بیان اینکه نیمی از حوادث جاده ای مربوط به واژگونی و خروج از جاده بوده است، گفت: طولانی بودن مسیرها، فاصله زیاد بین آبادی ها و شهرها، خستگی و خواب آلودگی رانندگان و سرعت غیر مطمئنه باعث این حوادث می شود. 

نجفی گفت: 65 درصد حوادث رانندگی در محورهای بین شهری و 35 درصد در محورهای روستایی رخ داده است.

 وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات بین ساعات 16 تا 20 رخ داده است ، تاکید کرد: قبل از ظهر بهترین زمان برای سفر و رانندگی است. 

وی با اشاره به اینکه بی توجهی رانندگان به جلو بیشترین دلیل بروز حوادث رانندگی در محورهای برون شهری بوده است، گفت: محورهای کرمان- بم ،انار- رفسنجان، انار-شهربابک وکرمان-سیرجان بیشترین حوادث رانندگی را داشته اند. 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 76 نفر درکل جاده های استان کرمان کمتر از سال گذشته کشته شده اند، اظهار کرد: تعداد مجروحان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 400 نفر کاهش داشته است.  

وی در زمینه برخورد با تخلفات حادثه ساز نیز گفت: در سال جاری 531 هزار و 402 مورد برخورد با تخلفات حادثه ساز انجام شده است که این امر موجب کاهش خوادث رانندگی شده است. 

وی اظهار کرد: در سال جاری 939 هزار و 624 فقره برگ جریمه برای رانندگان متخلف محورهای برون شهری شمال استان کرمان صادر شده است. 

وی گفت: در سال جاری 6 هزار و 805 دستگاه خودرو نیز به دلیل تخلف توقیف شده اند که بیشترین آنها تخلفات حادثه ساز داشته اند. 

وی در پايان با اشاره به محدوديت‌های ترافيكی در ايام تعطيلات گفت: بندرعباس-سیرجان، شهربابک-انارو بالعکس تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت 8 تا 24 در 27،28 و 29 اسفندماه سال جاری و 12 و 13 فروردین ماه سال آینده ممنوع است،همچنين در محورهایسیرجان-بافت ،جیرفت- بندرعباس نیز تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت 8 تا 24 در 12 و 13 فروردین ماه ممنوع است. 

وی همچنين گفت: محور دیهوک-کرمان و بالعکس برای کامیون ها و تریلرها از 23 تا 6 صبح  26 تا 30 اسفندماه سال جاری و چهارم و 12 فروردین ماه سال آینده ممنوع است. 

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار