رییس اتحادیه تولید کنندگان وبافندگان فرش استان اردبیل:

درآمد بعضی روستانشینان قالیباف به ۳ میلیون تومان در ماه هم می‌رسد/قالی‌های خوش نقش ابریشمی بر دارهای خلخال

مالک اژدر حسینی گفت:در حوزه شهرستان خلخال وروستاهای تابعه بسیاری از افراد مشغول قالیبافی هستند وازاین راه در آمدی حتی تا ۳ میلیون تومان در ماه دارند.

مالک اژدر حسینی رئیس اتحادیه تولید کنندگان و بافندگان فرش استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: فرش های نفیس ابریشمی در تمام ابعاد وبالای 70 رج در شهرستان خلخال تولید می شود و کیفیت این فرش ها در حدی است که از آنها برای صادرات بهره می برند.
 
وی در ادامه با اشاره به مزیت فرش بافی در جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهرهای بزرگ، افزود: در حوزه شهرستان خلخال و روستاهای تابعه، بسیاری از افراد مشغول قالیبافی هستند و از این راه در آمدی حتی تا 3 میلیون تومان در ماه کسب می کنند.

اژدر حسینی اذعان داشت: بیش از سه هزار بافنده تک باف فرش و قالی در این شهرستان در بافت فرش های نفیس از جمله فرش های ابریشمی نادر فعالیت دارند.

وی از برگزاری نخستین دوره آموزشی ارتقای مهارت قالیبافی برای بافندگان با تجربه و فعالان این رشته در 6 شهرستان استان اردبیل خبرداد و افزود: در این دوره آموزشی که با شرکت بیش از 200 بافنده فرش با تجربه برگزار شد، شرکت کنندگان با شیوه های جدید فرشبافی ، شناخت معایب فرش و چگونگی رفع آن، نحوه استفاده از مزایای بیمه فرشبافی، رعایت بهداشت محیط کار و نحوه بازاریابی فرش آشنا شدند.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و بافندگان فرش استان اردبیل در پایان، اظهار داشت: اعتبار برگزاری این دوره های آموزشی از سوی مرکز ملی فرش ایران تأمین شده و سیاست این مرکز گسترش دوره های آموزشی ارتقاء مهارت قالیبافی در روستاهای استان است که به زودی این امر محقق شده و فرشبافان روستایی نیز از مزایای دوره های آموزشی ارتقای مهارت بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قالی ، فرش ، دار قالی ، خلخال ، اردبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار