حجت الاسلام محسنی اژه‌ای:

رسانه ها در انتشار اخبار مستقل و باانصاف باشند/خبرنگاران اخبار را پیگیری کنند تا اثر بخش باشد

سخنگوی قوه قضاییه گفت:‌ کار شما رسانه ها سخت است ولی با این حال باید مستقل و با انصاف باشید.

رسانه ها در انتشار اخبار مستقل و باانصاف باشند/خبرنگاران اخبار را پیگیری کنند تا اثر بخش باشد
به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی و قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست صمیمی با خبرنگاران با بیان اینکه ان‌شاء‌الله خداوند به ما توفیق دهد که خانه تکانی دل را داشته باشیم، اظهار داشت:‌ یک نگاهی به اعمال و کردار خود در سالی که گذشته و در سال های قبل و آنچه که در سال بعد باید اتفاق بیفتد بیاندازیم. اگر دو سال قبل مان مثل هم باشد خسران است زیرا نباید سال 96 مانند سالهای 95 و 94 باشد و باید در همه امور در سال 96 از امسال و سال های قبل بهتر باشیم.
 
وی افزود: با توجه به اینکه هوای نفس داریم و این یک مانعی بر سر راه همه ما است لذا اگر می خواهیم، موفق باشیم باید با آن مقابله کنیم زیرا این هوای نفس شیطان است و شیطان قسم خورده که از همه طرف ها به ما هجمه بیاورد. کسانی در مقابل شیطان مصون هستند که بندگان خاص خداوند اند و یکی دیگر از موانع دشمن های انسی است لذا اگر  ما می خواهیم بر این سه دشمن ( نفس، شیطان و شیطان انسی) غلبه کنیم باید از خداوند کمک بخواهیم همچنین باید از ائمه اطهار مدد بجویم چرا که این ها نزد خداوند آبرومندترین بشر هستند.
 
سخنگوی قوه قضاییه افزود: یکی دیگر از راه هایی که باید از خداوند کمک بخواهیم نماز است. اگر ما در سال 95 نسبت به نماز کوتاهی داشتیم باید در سال آینده بیشتر به آن توجه کنیم. زیرا نردبان هر کسی که می خواهد پله های ترقی و کمال را پیدا کند نماز است. معراج مومن نماز است و ما از فحشا و منکرات باز می دارد و دیگری نیز این است که از قرآن استمداد بجوییم.
 
معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: اگر خدای نکرده ما از آن چه در قرآن آمده صرفه نظر کنیم و به همه جا دست بزنیم و خبر بگیریم ولی به قرآن حواسمان نباشد آیا واقعا می توانیم در جامعه موفق باشیم. صاحب رسانه می‌توانند هم موجب آرامش و هم ارتقای آگاهی مردم و هم می‌توانند افشا کننده مفاسد باشند و هم می‌توانند باز دارنده باشند. در واقع اصحاب رسانه می‌توانند نسبت به مسائلی که رخ می دهد اطمینان جامعه را تقویت کنند ولی اگر خدای نکرده موجب ناآرامی و ناهنجاری در جامعه شوند درست نیست و ان‌شاء‌الله که این اتفاق نیفتد.
 
 حجت الاسلام محسنی اژه ای بیان داشت: بدبخت کسی است که آخرت خود را به دنیا بفروشد و بدبخت تر از آن کسانی اند که آخرت را به دنیای دیگران می فروشند متاسفانه ما گاهی مظلمه دیگران می شویم و این موضوع خسارت دارد. ما باید بر اساس موازین حرکت کنیم . اگر منطق با واقعیت بود و حتی اگر با موازین عمل کردیم ولی به خطا خوردیم از آن معذور هستیم مانند اینکه دو عادل شهادت دادند و قاضی حکمی را صادر کرد که مطابق با قانون نبود. در اینجا قاضی نه تنها ماخذه نمی شود بلکه یک اجر هم دارد. اگر اخلاق حرفه ای را رعایت کنیم در این زمینه از اینکه خطای کرده ایم معذور هستیم.
 
وی با بیان اینکه سعی دارم که همیشه مقام معظم رهبری را ببینم و نفس دیدن ایشان برایم مفید است، گفت:‌ تلاشم این است که بر اساس موازین عمل کنم. زمانی که خدمت آقا می روم اعتقادم نسبت به ولایت فقیه بر این باور قطعی است که دیدن شخص آقا حتی از دور هم برای من مفید است.
 
سخنگوی قوه قضاییه افزود:  زمانی که مقام معظم رهبری کلاس درس دارند با سه نیت خدمت ایشان می روم. اول اینکه ایشان را ببینم زیرا دیدن مقام معظم رهبری موضوعیت دارد و آن را اثربخش می دانم و دوم اینکه مقام معظم رهبری در قبل از شروع درس ولایت و حدیثی را می خوانند که از آن استفاده می‌کنند و سوم اینکه از درس ایشان استفاده لازم را می برند.
 
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: ما اگر بخواهیم بر اساس رضایت حق تعالی عمل کنیم باید بر اساس موازین عمل کرده و اخلاق حرفه ای را رعایت کنیم.
 
وی خطاب به رسانه ها گفت: اخباری که شما به دست می آورید و آن را منعکس می کنید بسیار خوب است که هدفمند باشد. اینطور نیست که انسان هر چه را به دستش آمد بگیرد و مخابره کند زیرا ما در زندگی هدفی داریم. اگر ما مطلبی را انتشار می دهیم باید ما را به هدفمان نزدیکتر کند، در غیراینصورت تنها ضررش نه تنها دنیوی نیست بلکه اخروی هم هست.
 
سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد:  متأسفانه شما یک موضوعی را سوال می کنید بعد آن را منتشر می کنید و سپس رهایش می کنید که این اثربخش نیست. اگر احساس کردیم که یک موضوع در راستای هدفی است که داریم باید آن را دنبال و پیگیری کنیم. اگر موضوعی مربوط به چندین دستگاه است باید آن را بپرسیم تا جامعه در جریان باشد و موضوع نتیجه دهد. به عنوان مثال مبارزه با قاچاق، حقوق های نجومی و غیره مدتی در موردش سر و صدا می‌شود و دیگر بعد خبری نیست. لذا باید این موضوعات را دنبال کنیم.
 
حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه کار شما رسانه ها بسیار سخت است چون می خواهید سرعت عمل داشته باشید و زمان در کارتان مهم است، گفت: ما نباید توقع داشته باشیم همه مطالبی که شما مخابره می کنید صحیح است اما با این وجود هم نباید خطایتان زیاد باشد. زیرا اولین کسی که ضرر می‌کند خودتان هستید. باید مستقل و با انصاف باشید و مدام به دنبال نقاط ضعف نگردید زیرا نقاط مثبت هم مهم است و باید آن را بگویید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار