امکان بازدید از موزه ارتباطات در ایام نوروز فراهم شد

امکان بازدید از موزه ارتباطات از پنجم تا دهم فروردین ماه، فراهم شد.

امکان بازدید از موزه ارتباطات در ایام نوروز فراهم شدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با آغاز سال96 بر اساس تصمیمات گرفته شده با شورای هماهنگی موزه های کشوری، فرصت بازدید از موزه ها برای گردشگران نوروزی فراهم شد. در این راستا موزه ارتباطات نیز از تاریخ پنجم تا دهم فروردین (شنبه تا پنج شنبه) از ساعت 10 صبح الی 18 بعدازظهر، باز است.

علاقمندان می توانند از فرصت نوروز، برای بازدید از موزه ارتباطات، استفاده کنند. نخستین موزه پستی و تلگرافی در سال 1311 تأسیس شد. موزه ارتباطات، در بهمن ماه سال 69 با هدف سیر تحول ارتباطات در کشور و ارایه تاریخ پست و مخابرات به نام موزه پست شروع به کار کرد.

این موزه در یکی از قدیمی‌ترین و شکیل‌ترین عمارت‌های دولتی تأسیس که از دو طبقه بنا از سالن‌ها و غرفه‌های متعدد، تشکیل شده است. موزه ارتباطات مکان مناسبی جهت بازدید مشتاقان از آثار تاریخی و کهن است. در این موزه آثار متعددی از پیشینه ارتباطات و فنآوری اطلاعات در کشور ارایه شده است که نشان دهنده روند تکاملی موضوع در بستر تاریخ است.

در این موزه مجموعه‌ای از فعالیت‌های سایر کشورها در خصوص توسعه مخابرات و پست نیز گردآوری شده که مورد توجه علاقه‌مندان است. در موزه ارتباطات کلیه اشیاء، آلات و ادوات پستی و تلگرافی به مانند سایر کشورهای متمدن دنیا جمع آوری و نگهداری می‌شود. محل این موزه  واقع در ضلع جنوبی میدان امام خمینی(ره)  توپخانه سابق، جنب سردر باغ ملی است.
 
منبع:روابط عمومی وزارت ارتباطات
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار