ایلام؛

گذشت اولیاء دم در پرونده قتل عمدی

داودی نیا گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و هیئت صلح وسازش شهرستان ایوان اولیاء دم مقتول از قاتل گذشت کردند و نوجوان ایوانی به آغوش گرم خانواده بازگشت.

گذشت اولیاء دم در پرونده قتل عمدیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازایلام،علی‌اکرم داودی نیا معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان در مورد به سازش کشیدن قتل عمدی پرونده جوان غیر بالغ شرعی شهرستان ایوان، بیان کرد: سال گذشته یک فقره قتل عمدی بین دو دوست و فامیل با اسلحه شکاری در منزل مقتول به وقوع می‌پیوندد که پرونده پس از طی مراحل قانونی نهایتا در شعبه 101 دادگاه کیفری دو شهرستان ایوان مورد رسیدگی قرار می گیرد.
 
وی اظهارکرد: در این درگیری که بین  قاتل (ح.ح) 13 ساله و مقتول  (ر-ک) 9 ساله صورت گرفت در حین رسیدگی مراجع قضایی منتهی به محکومیت عاقله قاتل به پرداخت یک فقره دیه کامله در حق اولیاء دم مقتول می‌شود که با تلاش شعب ویژه صلحی شورای حل اختلاف، بزرگان، ریش سفیدان، امام جمعه سرانجام منتهی به گذشت و رضایت بدون قید و شرط و بدون دریافت دیه توسط اولیای دم  می‌شود.
 
رئیس شورای حل اختلاف استان افزود: طی 5 ماهه دوم امسال 4 مورد قتل عمدی در استان با تلاش شورای حل اختلاف استان ایلام و با همکاری و کمک هیئت صلح و بزرگان و ریش سفیدان و ائمه جمعه و فرمانداران منجر به صلح و سازش شده است. همچنین بین سه تا 7 فقره پرونده قتل عمدی دیگر به احتمال زیاد تا پایان سال 95 یا اواخر ماه فروردین سال 96 منتهی به صلح و سازش می‌شود.
 
داودی نیا عنوان کرد: خوشبختانه طی امسال با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف در استان 920 فقره پرونده کیفری و 5203 فقره پرونده حقوقی تا سقف 20 میلیون تومان از پرونده‌های وارده و ارجاعی به شعب حکمی و صلحی ختم به صلح و سازش شده است.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.