کرمان؛

راهیابی 13 دانش آموز بمی به المپیاد علمی کشور

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم گفت: 13 دانش آموز بمی از مدارس متوسطه دوره دوم شهرستان بم به مرحله دوم المپیاد علمی کشور راه یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ سید محمد حبیب اللهی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم افزود: دانش آموزان دختر و پسر بمی توانستند با کسب 13 رتبه برتر علمی در مرحله اول آزمون المپیادهای علمی به مرحله دوم کشوری راه پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان راه یافته به مرحله دوم این المپیاد در مدارس پسرانه علامه حلی و دخترانه فرزانگان این شهرستان مشغول به تحصیل بوده اند که در مرحله اول المپیادهای شیمی، زبان انگلیسی و سلول های بنیادی پذیرفته و به مرحله دوم کشوری راه پیدا کرده اند.

حبیب اللهی تصریح کرد: از مأموریت‌های مهم و اساسی آموزش و پرورش، فراهم آوردن تسهیلات و امکانات لازم برای جذب و تشویق دانش آموزان با استعداد و علاقه‌مند به دانش و پژوهش بوده که نقش مدارس در این خصوص محوری است.

وی با بیان این که برگزیدگان آزمون مرحله اول المپیادها در فروردین و اردیبهشت 96 در آزمون مرحله دوم که در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود شرکت می کنند، گفت: دارندگان مدال طلای کشوری المپیادهای علمی از شرکت در کنکور سراسری دانشگاه‌ها معاف بوده و در نهایت از میان آنان گروه های ملی اعزامی به المپیادهای جهانی انتخاب می شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار