افشای پرونده مالیاتی دونالد ترامپ در سال 2005+ سند

به تازگی بخشی از پرونده مالیاتی دونالد ترامپ از سوی یک خبرنگار به بیرون درز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت تایم، به تازگی اطلاعاتی درخصوص پرونده مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا منتشر شده که خشم کاخ سفید را برانگیخته است. این اطلاعات را "دیوید کی جانستون"، روزنامه‌نگار آمریکایی و برنده جایزه خبرنگاری پولیتزر در اختیار "راشل مدو"، خبرنگار شبکه "ام اس ان بی سی" قرار داد.

یک مقام کاخ سفید روز گذشته با انتقاد از این افشاگری اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا در سال 2005 بیش از 150 میلیون دلار درآمد داشته و 38 میلیون دلار مالیات پرداخت کرده است. 

وی با غیرقانونی خواندن افشای پرونده مالیاتی دونالد ترامپ در سال 2005 خطاب به رسانه‌های مخالف دولت گفت: "شما بسیار درمانده هستید زیرا حاضرید حتی با قانون شکنی برای دو صفحه پرونده مالیاتی یک دهه گذشته، داستان‌سرایی کنید. ترامپ برای بیش از 150 میلیون دلاری که درآمد داشته است 38 میلیون دلار مالیات پرداخت کرده است. حتی دهها میلیون دلار دیگر هم به عنوان مالیات در بخشهای فروش و اشتغال پرداخت کرده است و این پرونده مالیاتی که غیرقانونی منتشر شده است هم آن را اثبات می کند."

در این پرونده مالیاتی دو صفحه ای هیچ اطلاعاتی در خصوص اینکه دونالد ترامپ این میزان درآمد را از چه طریقی بدست آورده، منتشر نشده است.

با این حال، افشای این اطلاعات نشان داد دونالد ترامپ که در طول رقابتهای انتخاباتی از انتشار پرونده های مالیاتی خود امتناع می کرد، در سال 2005 فقط 25 درصد مالیات پرداخت کرده است. دموکراتها اعلام کرده اند اینکه ترامپ پرداختهای مالیاتی خود را منتشر نمی کند نشان می دهد که وی موضوعی را پنهان می کند. به تازگی حدود 1.1 میلیون نفر از مردم آمریکا طوماری را امضا کرده اند که در آن از ترامپ خواسته شده است تمامی اسناد مالیاتی خود را منتشر کند.

همه نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در طول چند دهه گذشته پرونده های مالیاتی خود را منتشر کرده اند. از جمله این افراد می توان به هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات اشاره کرد. وی و همسرش بیل کلینتون در سال 2015، 10.75 میلیون دلار درآمد داشته اند و 34.2 درصد آن را مالیات پرداخت کرده اند.

افشای اطلاعات مالیاتی دونالد ترامپ در سال 2005+ سند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار