اتفاقات ماه؛

خانه تکانی خانه تئاتر و درگذشت فرید کشن فلاح در اردیبهشت سال 95

خانه تکانی اردیبهشتی خانه تئاتر و وعده مدیر مرکز هنرهای نمایشی درباره تشکیل صنف تماشاخانه‌های تک منظوره از اتفاقات مهم اردیبهشت سال گذشته بود.

خانه تکانی خانه تئاتر و درگذشت فرید کشن فلاح در اردیبهشت سال 95
به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزهای نخست اردیبهشت سال 95 خبری مبنی بر آغاز به کار سالن تازه بازسازی شده قشقایی در تئاتر شهر منتشر شد که اولین گروه تئاتری پروژه مطالعاتی را با عنوان «کمدی اشتباهات» به سرپرستی میثم عبدی در این سالن اجرا کردند.

بنابراین گزارش مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی در ابتدای همین ماه از تشکیل صنف تماشاخانه‌ها خبر داد و گفت: بحث موسسات تک منظوره و تماشاخانه‌های خصوصی با ضرورت‌ اشتغال‌زایی و توجه به فعالیت‌های بخش خصوصی، می‌بایست با ساز و کار مناسب‌تری برنامه‌ریزی شود.

در دومین ماه از سال  که همزمان با برپایی برنامه‌های مختلف اردیبهشت تئاتر است،‌ بیش از 20 نمایش  در تماشاخانه‌های سنگلج، مولوی، تالار سایه، تالار قشقایی، خانه نمایش دا، تئاتر باران، دراما، سالن استاد انتظامی، استاد مشایخی، مکتب تهران، موج نو، تالار محراب و... اجرا شد.

سیزدهمین جشن بازیگر خانه تئاتر نیز در اردیبهشت ماه برگزیده‌های خود را معرفی کرد و برگزیدگان در بخش بازیگری مرد عبارتند از: فرید قبادی برای نمایش «ترور»، حسن معجونی برای نمایش «اسم»، حسام منظور برای نمایش «اودیسه»، صابر ابر برای نمایش «کالیگولا».

در مراسم  جشن بازیگر همچنین از یلدا عباسی بازیگر نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» و داود معینی کیا بازیگر نمایش «هزار شلاق» به عنوان استعدادهای جوان تقدیر شد.

همچنین از خبرهای این ماه می توان به فوت فرید کشن فلاح از جمله هنرمندان توانمند و با دانش عرصه تئاتر اشاره کرد که متاسفانه بسیار نابهنگام و باورنکردنی بود.

اصغر همت، سخنگوی خانه تئاتر در گفتگو با یکی از خبرگزاریها درباره یک خانه تکانی در خانه تئاتر خبر داد و اظهار داشت: چهارمین جلسه‌ی هیات مدیره‌ی جدید در 20 اردیبهشت‌ماه در خانه تئاتر برگزار شد و مهم‌ترین مسئله‌ی هیات مدیره در بدو امر عدم تمایل ایرج راد به ادامه‌ی مدیرعاملی خانه تئاتر بود که با بحث‌های انجام گرفته قرار شد، از بین گزینه‌های خارج و داخل هیات مدیره به فرد مورد نظر برسیم که همچنان مانده است.
 
او ادامه داد: اما مورد اصلی‌تری که مورد توجه کلیه‌ی اعضا است، تصمیم به تغییر رویکرد هیات مدیره جهت سر و سامان دادن به وضعیت خانه‌ی تئاتر و تلاش جهت بهبود وضعیت کلی تئاتر است. پیرو این رویکرد در حال بررسی و برنامه‌ریزی هستیم، خواسته‌هایی منطقی مبنی بر اختیارات و همکاری خانه‌ تئاتر در اداره‌ی امور اجرایی تئاتر کشور داریم که امیدواریم با خواست ما و تعامل مسئولان این خواسته‌های ما به نتیجه‌ مطلوب برسد.

بعد از این اظهارات اصغر همت خود در 27 اردیبهشت مدیر عامل خانه تئاتر شد.

گفتنی است؛ در اردیبهشت ماه  جشنواره‌هایی چون جشنواره «تئاتر مقاومت» و «تئاتر دانشگاهی» نیز برگزار شد .
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار